رئیس‎جمهور گفت: دولت دوازدهم فراتر از اصولگرایی، اصلاح‎طلبی و اعتدال‎گرایی است.

به گزارش یوپنا، حسن روحانی رئیس‎جمهور کشورمان در جلسه علنی امروز مجلس در دفاع از وزرای پیشنهادی با تشکر از هیئت رئیسه و نمایندگان مجلس به دلیل بررسی صلاحیت نمایندگان اظهارکرد: مردم ما هم خوشبختانه توجه ویژه‌ای به مذاکرات مجلس داشتند و ما هم شاهد یک کار حرفه‎ای از مجلس بودیم.

وی تاکید کرد: همه نمایندگانی که به عنوان مخالف و موافق صحبت کردند کاری کارشناسانه انجام دادند و نظرات خود را بیان کردند روندی که جز این از مجلس توقع نیست.

روحانی خاطرنشان کرد: دولت و مجلس باهم بار انجام مطالبات ملت شریف ایران را بردوش کشیدند و همه به خوبی می‎دانیم که کار سختی بردوش داریم و راه صاف و ساده‎ای پیش روی ما نیست.

وی تصریح کرد: در شرایط امروز جهان برای کشورهای اروپایی نیز مسیر ساده حکمرانی وجود ندارد چه برسد به ما در منطقه که پرآشوب قرار داریم.

روحانی اظهارکرد: همه شما نمایندگان به خوبی می‏‎دانید که درآمد ساللیانه ما ۳۰۰ هزارمیلیارد تومان است از این رو به خوبی می‎دانید که این رقم، رقم بالایی نیست و ما باید از این مبلغ ۶۰ هزارمیلیارد تومان به صندوق توسعه بدهیم و ۴۰ هزارمیلیارد تومان به تامین اجتماعی و مابقی هزینه‎ها که در نتیجه باید بگویم ما شرایط سختی را در پیش داریم از این رو مجلس و دولت به خوبی می‎دانند که خداوند به ما فرصتی داده است تا به مردم خدمت کنیم و به منطقه و جهان کمک کنیم.

وی تصریح کرد: توفیق خدمت به ملت هم بردوش وزرا، معاونین و نمایندگان مجلس است واینکه مجلس به وزرا رای اعتماد می‎دهد به معنای این است که ما باهم کاری را شروع کردیم.

روحانی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس همانطور که تذکر می‎دهند در جهت حمایت و تشویق وزرا نیز وارد عمل شوند.

وی تاکید کرد: به نظر بنده کسانی که موافق و مخالف وزرا بودند نقدها و اشکلاتی را مطرح کردند که بنده از آنها ممنون هستم چرا که به وزرای ما کمک کردند.

روحانی با بیان اینکه خوشبختانه در انتخابات صدا وسیما تاکید داشت که مردم به برنامه‎‏ها رای دهند نه به فرد که سبب تشویق مردم شد گفت: برنامه‎ای که رئیس‎جمهور یکبار درایام انتخابات به مردم ارائه داده است یکبار دیگر نیز از سوی نمایندگان مجلس مورد بررسی قرار می‏‎گیرد و از نظر بنده بسیاری ازنقدهای مطرح شده از سوی نمایندگان به وزرا دلسوزانه و قابل قبول است.

رئیس‎جمهور تاکیدکرد: خواسته ما و ۱۷ وزیر این است که شما به این افراد رای اعتماد دهید البته بنده نمی‎خواهم بگویم که وزرای پیشنهادی نقصی ندارند اما بنده با بسیاری ار افراد از جمله فراکسیون‎های مجلس مشورت کردم و بهترین‎هایی را که توانستم معرفی کردم و خدا را گواه می‎گیرم که اگر فردی بهتر را پیدا می‎کردم معرفی می‎کردم.

وی اظهارکرد: هیچگاه برمبنای اینکه فردی با بنده رفاقت داشته یا متعلق به جناحی بوده برای من مهم نیست و دولت دوازدهم فراتر از اصولگرایی، اصلاح‎طلبی و اعتدال‎گرایی است اما به اصول، اصلاح و اعتدال توجه خواهد کرد.

روحانی خاطرنشان کرد: ما بهتر از این افراد برای حضور در کابینه پیدا نکردیم از این رو پیشنهاد دادیم ولی رای با شماست و شما نمایندگان باید تصمیم بگیرید.

این خبر در حال تکمیل است…