ایسنا نوشت: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که امروز (چهارشنبه) برای دیدار با رئیس‌جمهور روسیه راهی این کشور می‌شود، تاکید کرد، در این سفر مساله حضور نظامی ایران در سوریه را بررسی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی النشره، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است در این سفر با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در شهر سوچی دیدار و گفت‌وگو کند.

او پیش از ترک تل‌آویو به مقصد مسکو اعلام کرد که در دیدار با پوتین درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه حضور نظامی ایران در سوریه گفت‌وگو می‌کند.

نخست وزیر اسرائیل گفت: در این سفر رئیس موساد، رئیس آژانس امنیت داخلی مرا همراهی خواهند کرد و با پوتین درباره تلاش‌های ایران برای استقرار نظامی در سوریه گفت‌وگو خواهیم کرد.

نتانیاهو ادامه داد: این مساله نشان‌دهنده میزان دشمنی ایران است که پس از توافق هسته‌ای حتی اندکی از آن کم نشده است. این مسئله فقط مشکل اسرائیل نیست بلکه معضل برای کشورهای خاورمیانه و تمام جهان نیز هست.

نتانیاهو پیشتر نیز چند بار برای پیگیری این موضوع به روسیه سفر کرده است و در برخی موارد از جمله بحث ایجاد مناطق کاهش تنش در جنوب سوریه تا حدودی موفق بوده و بخش زیادی از انتظارات اسرائیل از این مناطق نیز برآورده شده است.