مهر به نقل از مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، نوشت: با انجام ۱۱ پرواز طی روز جاری، عملیات رفت زائران ایرانی به سرزمین وحی برای انجام اعمال حج تمتع امشب به پایان می رسد.

سیدمحمود رضوی افزود: طی امروز ۵ پرواز از ۱۱ پرواز انجام شده و طبق برنامه ۶ پرواز دیگر امروز به فرودگاه جده انجام خواهد شد و آخرین گروه زائران ایرانی رأس ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه امشب از فرودگاه گرگان عازم فرودگاه جده می شوند.

وی با بیان این که اولین پرواز زائران ایرانی روز ۸ مرداد ماه از فرودگاه بندرعباس آغاز شد، گفت: طبق برنامه عملیات امروز به پایان می رسد و در مجموع حدود ۸۶ هزار و ۴۰۰ زائر ایرانی به سرزمین وحی منتقل می شوند و عملیات بازگشت حجاج نیز ۱۵ شهریورماه با انجام پرواز به فرودگاه های بندرعباس، اردبیل، همدان و امام آغاز می شود.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یادآورشد: در مجموع زائران ایرانی با ۶۷ پرواز از فرودگاه های تبریز، مشهد و اهواز با شرکت هواپیمایی سعودی عازم عربستان شدند و ایران ایر در عملیات رفت ۲۶۰ پرواز انجام داد که مجموع پروازهای زائران ایرانی ۳۲۷ پرواز خواهد شد.

رضوی افزود: زائران ایرانی از۱۷ فرودگاه از جمله فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) با هواپیماهای ایران ایر عازم مدینه منوره و مکه مکرمه شدند و شرکت هواپیمایی سعودی از سه فرودگاه تبریز، مشهد و اهواز زائران را به عربستان سعودی منتقل کرد که یکم شهریورماه پروازهای این شرکت به پایان رسید.

گفتنی است عملیات بازگشت حجاج از ۱۵ شهریورماه از فرودگاه های مدینه و جده عربستان از طریق دو شرکت هواپیمایی سعودی و ایران ایر به ۲۰ فرودگاه منتخب کشور آغاز می شود.