رئیس سابق شورای تأمین‌کنندگان دام زنده گفت: میانگین قیمت هر کیلوگرم دام زنده به ۱۶هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است اما مشکلی برای تأمین دام و لاشه موردنیاز مردم در ایام عید قربان وجود ندارد.

به گزارش یوپنا به نقل از تسنیم، منصور پوریان با بیان اینکه مشکلی برای تأمین نیاز مردم به گوشت قرمز و دام زنده وجود ندارد اظهار کرد: برای تعدیل قیمت‌ها بخش خصوصی در حال واردات گوشت قرمز است و از منابع داخلی نیز دام زنده و لاشه آن تأمین می‌شود.

وی با ابراز اینکه سعی شده که از گرانی این محصول در ایام عید قربان جلوگیری شود ادامه داد: بخش خصوصی لاشه کامل را به‌قیمت ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار توزیع‌کنندگان قرار می‌دهد و آنها نیز این محصول را به‌قیمت ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان به‌صورت بسته‌بندی‌شده به فروش می‌رسانند.

این تأمین‌کننده لاشه و دام زنده یادآور شد: در عید قربان سال جاری دامپزشکی اصرار دارد که دام به‌صورت زنده در اختیار مصرف‌کننده قرار نگیرد، بلکه مردم بعد از ذبح و انجام عمل پیش‌سرد این محصول را خریداری کنند.

وی تصریح کرد: میانگین قیمت دام زنده به‌صورت بره پروار در کشور و تهران ۱۶هزار و ۵۰۰ تومان است اما در برخی نقاط کشور ۱۵ هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.

وی با پیش‌بینی اینکه قیمت دام زنده در عید قربان امسال در تهران حدود ۱۶هزار و ۵۰۰ تومان است اظهار داشت: عشایر غرب کشور از کوچ برگشته‌ و در حال عرضه دام خود در بازار هستند که این امر بر تعدیل قیمت‌ها تأثیرگذار خواهد بود.