رئیس پژوهشکده آموزش باز و از راه دور دانشگاه پیام نور، مهمترین عامل پیشرفت دانشگاه را در پیش گرفتن رویکرد آموزش ترکیبی دانست.

رئیس پژوهشکده آموزش باز و از راه دور دانشگاه پیام نور، مهمترین عامل پیشرفت دانشگاه را در پیش گرفتن رویکرد آموزش ترکیبی دانست.
به گزارش یوپنا، بهمن زندی در جریان برگزاری نخستین دوره آموزش مداوم ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور، به بررسی چالش های پیش روی دانشگاه پیام نور پرداخت و ضمن اشاره به مأموریت های این دانشگاه که همانا ارائه فرصت های تحصیلی در مقطع آموزش عالی برای شاغلین و همچنین برپایی نظام آموزش از راه دور است، اذعان داشت: وزارت علوم با بی توجهی نسبت به مأموریت های اصلی این دانشگاه، از یک سو به تأسیس دانشگاه هایی همچون: علمی کاربردی، فنی و حرفه ای، فرهنگیان و …. پرداخت و از سوی دیگر با ارائه مجوز مراکز آموزش مجازی و الکترونیکی به اکثر دانشگاه های کشور، دانشگاه پیام نور را از مأموریت های اصلی خود دور کرده است.
وی در ادامه، مهمترین راهکار برون رفت از این شرایط و در پیش گرفتن مسیر پیشرفت برای دانشگاه پیام نور را در پیش گرفتن رویکرد آموزش ترکیبی دانست و تصریح کرد: پیش شرط های حرکت در این مسیر نیازمند استفاده بهینه از امکانات موجود است، که اعضای هیئت علمی، فضاهای آموزشی و زیرساخت های آموزش از راه دور، از آن جمله اند.
رئیس پژوهشکده آموزش باز و از راه دور دانشگاه پیام نور تجمیع اعضای هیئت علمی و ساماندهی براساس شاخص های جمعیتی و تخصص و همچنین برگزاری دوره های آموزشی مداوم به منظور آشنائی اساتید این دانشگاه با اصول آموزش ترکیبی را از مهم ترین اقدامات برای آماده سازی اساتید دانشگاه پیام نور دانست.
زندی همچنین ایجاد آمادگی برای دانشجویان سراسر کشور نسبت به تحصیل در یک نظام آموزش ترکیبی، روزآمد کردن برنامه ها و سرفصل های آموزشی و همچنین تقویت بنیه ی علمی پژوهشی دانشگاه پیام نور را از دیگر فعالیت های مورد نظر برای دنبال کردن فرآیند آموزش ترکیبی در کشور عنوان کرد.
لازم به ذکر است، نخستین دوره ی آموزش مداوم و توانمند سازی اساتید دانشگاه پیام نور امروز (سه شنبه چهاردهم شهریور ماه) در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است.

خبرنگار: میثم خاکپور