حجت الاسلام و المسلمین روحانی برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، صبح امروز، تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد. رئیس جمهور حدود ساعت ۲۲ امشب وارد فوردگاه جان.اف.کندی خواهد شد.

به گزارش یوپنا، حجت الاسلام و المسلمین روحانی در مراسم بدرقه پیش از سفر به نیویورک با تشریح بخشی از برنامه های تعیین شده برای این سفر، اظهار داشت: گفتگو با سران کشورهای دیگر، دیدار با جمعی از ایرانیان مقیم آمریکا، دیدار با مسلمانان و فعالان فرهنگی و سیاسی آمریکا، گفتگو با نمایندگان رسانه ها و مطبوعات از جمله برنامه های این سفر است.
رئیس جمهور راهی نیویورک شد
روحانی با اشاره به تداوم جنایات در میانمار و نیز بحران های ایجاد شده در منطقه، تصریح کرد: با سران کشورهای مختلف به ویژه دولت های آسیایی و افریقایی گفتگوهایی در این زمینه انجام خواهد شد.
رئیس جمهور به موضوع برجام نیز اشاره کرد و گفت: برخی از کشورها از سهیم نبودن در برجام ناراضی اند و در این زمینه گفتگوهایی صورت خواهد گرفت.
روحانی گفت: آنها که خود را مغبون می بینند اکنون احساس می کنند در یک اتاق سفره ای پهن شده و همه مشغول خوردن غذا و نوشابه هستند و صدای نشاط و شادابی اینها آنها را اذیت می کند، اما آنها هم می توانند وارد این اتاق شوند و از این سفره استفاده کنند به شرط اینکه اخلاق بدشان را کنار بگذارند.
رئیس جمهور درباره موضوع میانمار نیز گفت: اینکه هزاران زن و مرد و کودک آواره شوند و خانه و کاشانه آنها سوزانده شود، از قجایع بشری است و همه باید به آنها کمک کنیم.
روحانی افزود: امیدواریم در دیدارها و ملاقات هایی که خواهیم داشت مسیر برکت برای توسعه کشورمان ایجاد شود.
رئیس جمهور راهی نیویورک شد
رئیس جمهور با بدرقه رسمی دکتر ولایتی، جهانگیری، حجتی، امیری و چند تن دیگر از اعضای دولت ساعت ۸ صبح تهران را ترک کرد.
قرار است در حاشیه این اجلاس، نشست برجام نیز تشکیل شود.