دوره دانش افزایی ادبیات زبان فارسی دانشجویان گرجستانی به مدت سه هفته به میزبانی دانشگاه پیام نور برگزار شد.

دوره دانش افزایی ادبیات زبان فارسی با هدف گسترش زبان فارسی و فرهنگ غنی کشور به اساتید و دانشجویان علاقه مند گرجستانی به مدت سه هفته به میزبانی دانشگاه پیام نور برگزار شد.

به گزارش یوپنا در این دوره ۱۹ دانشجوی گرجستانی از رشته های شرق شناسی، ایران شناسی و باستان شناسی دانشگاه های گرجستان حضور داشتند.

خبرنگار پایگاه خبری یوپنا در مصاحبه اختصاصی با برخی از دانشجویان گرجستانی به نگرش آنها درباره فرهنگ و رسوم و کیفیت برگزاری این دوره پرداخت که در زیر به شرح آنها پرداخته می شود:

خاطیا دانشجوی رشته ایرانشناسی دانشگاه تفلیس اظهار داشت: اولین باری است که به ایران سفر می کنم، واقعا از مهمانوازی و فرهنگ مردم ایران بهره برده ام، امیدوارم شرایطی فراهم بیاید که دوباره در چنین دوره هایی شرکت کنم.

وی همچنین درباره برگزاری این دوره به خبرنگار ما گفت: دانشگاه پیام نور برای ما شرایط فوق العاده ای فراهم کرد، هم اساتید هم کلاس های آموزشی جالب و با کیفیتی برگزار شد که به شناخت بیشتر از فرهنگ و مردم ایران منجر شد. وی دانشگاه پیام نور را دانشگاهی بین المللی و با کیفیت توصیف کرد.

لیلا اونی کالستونی دانشجوی رشته شرق رشناسی دانشگاه گرجستان درباره این دوره افزود: عشق و علاقه به زبان و فرهنگ ایران باعث شد که در این دوره شرکت کنم. همچنین شناخت مردم ایران از نزدیک برای من بسیار مهم بود که این امر با شرایطی که دانشگاه پیام نور به وجود آورد، آسان شد.

این دانشجوی گرجستانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار یوپنا افزود: از قبل از ورود به ایران آشنایی مختصری با دانشگاه پیام نور داشتم. بعد از حضور در ایران و دیدار از برخی دانشگاه های پیام نور و همچنین کیفیت برگزاری این دوره، این دانشگاه را بهترین دانشگاه برای تحصیل می دانم.