رتبه ی یک آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ و دانش آموخته ی دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی درباره سیستم آموزشی این دانشگاه و نقش آن در موقفیت در کنکور می گوید: پیام نور یادمون داد خودمون دنبال کسب علم باشیم و خودمون بخونیم، چون امتحاناتش تستی بود، یاد گرفتیم چطور تست بزنیم و سرعت تست زنیمون را بالا ببریم.

رتبه ی یک آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ و دانش آموخته ی دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی درباره سیستم آموزشی این دانشگاه و نقش آن در موقفیت در کنکور می گوید: پیام نور یادمون داد خودمون دنبال کسب علم باشیم و خودمون بخونیم، چون امتحاناتش تستی بود، یاد گرفتیم چطور تست بزنیم و سرعت تست زنیمون را بالا ببریم.

به گزارش یوپنا، کبری محمدی دانش آموخته رشته آب و هوا شناسی دانشگاه پیام نور مرکز زرین شهر در کنکور سراسری کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۶ با کسب رتبه ۱ آزمون، در رشته مخاطرات محیطی، دانشگاه تهران پذیرفته شده است.

وی در جریان مصاحبه ای که در ادامه مطلب می آید بخشی از موفقیت افتخار آمیز خود در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۶،را مدیون حضور در دانشگاه پیام نور و بهره مندی از سیستم آموزشی این دانشگاه می داند.

 

 

لطفا خودتون رو معرفی کنید؟
به نام خداوند بخشنده و مهربان. خدایی که از رگ گردن به ما نزدیک تراست و سخاوتمند تر از باران.
من کبرا محمدی هستم. ۲۵ ساله و ساکن استان چهارمحال و بختیاری شهرستان شهرکرد .
در سال ۱۳۹۰ در رشته آب و هواشناسی در دانشگاه پیام نور زرین شهر مشغول به تحصیل شدم و در سال ۱۳۹۴ در مقطع کارشناسی این دانشگاه فارغ التحصیل شدم.
در کنکور سراسری آزمون کارشناسی ارشد در سال ۱۳۹۶ چه رتبه ای رو کسب کردید؟ در کدام دانشگاه برای ادامه تحصیل پذیرفته شدید؟
در کنکور ارشد سال ۱۳۹۶ در رشته مخاطرات محیطی رتبه یک کشور رو کسب کردم و در دانشگاه تهران پذیرفته و مشغول به تحصیل خواهم شد.
مهم ترین عامل موفقیت شما در کسب رتبه یک آزمون سراسری در رشته مخاطرات محیطی را چه می دانید؟
بنده به خاطر اینکه در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست فعالیت می کردم به صورت تجربی با این رشته آشنا شدم و در ذهنم مطالبِ کتاب ها رو در طبیعت مرور می کردم. یکی از موارد مهم موفقیت من عمقی خوندن مطالب و فهمیدن دروس بود. یعنی تا کلمه ای رو متوجه نمی شدم سراغ آخر جمله نمیرفتم.این مسئله نیز به من ثابت شده است که هر کجا ایستادم و تلاش کردم موفق شدم. چرا که خواستن توانستن است. بنده هیچ واهمه ای از آینده ندارم بلکه برای بهتر شدن آینده تلاش می کنم و الان هم قصد دارم درسم رو بیش از پیش در اولویت قرار بدم تا در رشته خودم بتوانم موفقیت های زیادی رو کسب کنم و فرد موفق و موثری برای مردم ایرانم باشم.
دانشگاه پیام نور را چگونه دیدید؟ آیا تحصیل در دانشگاه پیام نور عاملی جهت موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد بوده است؟
من برای تحصیل در دوره کارشناسی محدودیت های زیادی داشتم. مهمترین آن رضایت پدرم برای ادامه تحصیل در شهری نزدیک به استان خودمون قبول بود. البته اون موقع هم در استان خودمون شاغل بودم و نمی شد دانشگاهی که مسیرش دور باشه و بخوام خوابگاهی بشم رو انتخاب کنم و نکته مهم اینکه سال ۹۰ استان خودمون رشته آب و هواشناسی رو نداشت و من علاقه خاصی به این رشته داشتم و تنها مکان نزدیک که در بوم و منطقه از استان ما پذیرش داشته باشن فقط پیام نور مرکز زرین شهر بود .
یک مسئله اینکه خیلی ها گفتن پیام نور نرو وقت نذار بخون و پدرت رو راضی کن و برو دولتی یک شهر خوب ولی من ترجیح دادم ثبت نام کنم.
اگه بگذریم از تمام سختی های رفت و برگشت و سرما و گرماهای رو که تحمل کردم تا این چهار سال لیسانس تموم بشه ولی راضی هستم. چون پیام نور یادمون داد خودمون دنبال کسب علم باشیم و خودمون بخونیم، چون امتحاناتش تستی بود، یاد گرفتیم چطور تست بزنیم و سرعت تست زنیمون را بالا ببریم. پس در کنکور کارشناسی ارشد مشکلی از لحاظ تست زنی و مطالعه و فهمیدن کتاب هایی که تا به حال نخونده بودیم و نیاز به استاد داشت، نداشتیم. با وجود همه سختی ها، این دانشگاه اما تأثیر خیلی خوبی در یادگیری داشت.
روزانه چند ساعت مطالعه داشتید و از کی شروع کردید؟
بنده فرصت زیادی برای مطالعه نداشتم. همانطور که گفتم بیشتر درس ها رو به خاطر ارتباط مستمرم با موضوعات به صورت تجربی یاد گرفته بودم. ولی در طول روز ۵ ساعت مطالعه رو داشتم البته غیر از مسائل تجربی و دقت کردن در مفاهیم طبیعت.
جهت آمادگی و شرکت در کنکور سراسری کارشناسی ارشد به طور جدی از پائیز ۹۵ مطالعه را شروع کردم. البته قبل از آن هم مطالعه داشتم اما نه به طور مستمر.
اگر قرار باشد لذت موفقیتتان را با سه نفر سهیم باشید آن سه نفر چه کسانی هستند؟
خب سخته جواب دادن به این سوال. چون بیش از سه نفر هستند که موفقیت هام رو مدیون اونها هستم. اما در این بین اول پدر و مادرم به خاطر تمام تلاشهاشون برای موفقیت من و بعد استادای خوبم مثل دکتر اصغر نوروزی، دکتر زهرا محمدی و مهندس حاجی عباسی. چون واقعا یادم دادن اگر تلاش کنم به اون نقطه ای که می خوام میتونم برسم و همه این امیدها و همت خودم رو مدیون این عزیزان هستم .
چه توصیه ای به جوانان هم سن و سال خود دارید؟
به نظر من کلمه توصیه کلمه اشتباهیه. من توصیه بلد نیستم اما خب یک چیزی که نباید فراموش کنیم اینه که بی خیال حرفای دشمنا بشید. کی گفته اگه وقتتون رو صرف درس خوندن بکنید و پای درس پیر بشید کسی قدر نمیدونه و کار نیست و از این حرفا. همه اینا به خاطر اینه که ایران رو از به دست آوردن درجات علمی بالاتر محروم کنن و جوونا و نوجوونای این دیار رو به گوشه تنهایی ها بسپارند. پس تا اون جا که میتونیم در راه کسب علم و دانش نباید توقف کنیم چون آینده ایران از آن ما جوانها و نوجوانان این مرز و بوم است.
آیا توصیه می کنید که داوطلبان جهت ادامه تحصیل دانشگاه پیام نور را انتخاب کنند؟
بله. بسیار خوبه اما در راه رسیدن به قله های موفقیت و پیشرفت باید سختی ها را تحمل کنن. چون به هر نتیجه مطلوبی که بخوایم برسیم پیمودن راهش سخته اما میوه اش شیرین. تحصیل توی این دانشگاه هم همینطور سخته اما آخرش قشنگه. ضمن اینکه دانشجویان پیام نور به جهت سبک خاص تحصیل در این دانشگاه در مقاطع تحصیلی بالاتر بسیار موفق بوده و در کنکورهای سراسری ارشد و دکتری واقعا موفقند.
جمله پایانی؟
یادمون باشه یک سری ها رفتند تا ایران امروز به دست ما برسه. رفتند تا ایران امن باشه و من و تو در سایه امنیتش زندگی کنیم، درس بخونیم و همه اون فداکاری ها رو جبران کنیم .
این حرف رو باید بنویسیم و بذاریم نقطه روبه رومون و واسه رسیدن بهش تلاش کنیم. اینطوریه که هم خودمون همیشه خوشحال و راضی هستیم از تلاش هامون و از طرف دیگه دل رهبر عزیزمون همیشه راضیه. از اینکه همه جوونای امروز عماری هستند که کنارشون قدم بر میدارن تا ایران رو صحیح و سالم و پر افتخار به نقطه پایانی پیروزی و ظهور امام زمان (عج) برسونن. اللهم عجل لولیک الفرج .
نیت خوب، تلاش، همت بلند و توکل یادتون نره. برای همه جوونای ایران زمین آرزوی موفقیت می کنم.