وزیر کشور گفت: حل مشکل اقتصادی در چارچوب اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند، اولویت نخست اقدامات دولت دوازدهم است.

به گزارش یوپنا به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست شورای اداری استان خراسانی افزود: همه باید در دولت دوازدهم تلاش کنیم آنچه رئیس جمهوری تحت عنوان عملی کردن اقتصاد مقاومتی از آن نام می برند، محقق شود.

وی ادامه داد: تاکید رئیس جمهوری به وزیر امور خارجه بر اولویت قرار دادن اقتصاد در حوزه سیاست خارجی، منصوب کردن معاونت اقتصادی در داخل سفارتخانه ها، طراحی کردن ساختار تشکیلات گروهی، تصمیم گیری ها و مناسبات در داخل و اینکه اقتصاد مشکل اول و اولویت است و باید حل شود همه این ها نشان از توجه و عزم دولت دوازدهم به حل مشکل اقتصاد در کشور دارد.

وزیر کشور گفت: در شرایطی دولت تدبیر و امید روی کار آمد که وضعیت اقتصادی نگران کننده بود، تورم بالای ۴۰ درصد و رکود منفی ۵۸ درصد و در کنار آن تحریم های ظالمانه که در آخر دولت دهم نیز علنی شده، لغو بیمه تمام کشتی ها و مسدود شدن گردش مالی بانک ها از جمله شرایط حادی آن زمان بود.

وی ادامه داد: این در حالی است که دولت با تمام این سختی ها، موضوع انسجام داخلی، گشایش مساله اقتصادی و در حوزه سیاست خارجی بحث انرژی هسته ای و برجام را با جدیت پیگیری کرد.

دنیا فهمید ایران کشوری پایبند است

رحمانی فضلی یادآور شد: امروزه علیرغم تمام پیمان شکنی ها و بدقولی دولت های سلطه گر بویژه آمریکا، برای مردم دنیا یک سند است که به فرموده امام راحل به هیچ وجه نباید به آمریکا اعتماد کرد چرا که در مساله برجام مشخص شد که آنها حتی به امضای خود در شورای امنیت نیز پایبند نیستند.

وی گفت: به دلیل اینکه اراده کرده بودیم از همه شیوه ها و ابزارها احقاق حق کنیم نتیجه مذاکرات هسته ای این شد که همه دنیا فهمید ایران به هیچ وجه تخلف نکرده و کشوری پایبند است و رهبری فرموند که اگر تخلفی صورت گیرد جواب محکمی خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه دولت در کنار رهبری و مردم رسالتش را انجام می دهد افزود: رسیدن به نرخ تورم تک رقمی، رشد اقتصادی دو رقمی، برگزاری انتخابات باشکوه، برقراری مراودات تجاری، سیاسی و اقتصادی و تاثیرگذاری عظیم در تحولات منطقه ای و وارد شدن در معادلات بین المللی همه این ها نشان می دهد ایران در حوزه بین المللی نقش آفرین است.

وزیر کشور گفت: در نظام بین الملل امروز آمریکا در روابط بین المللی منزوی شده و فقط به قدرت خود متکی است و همه شرایط تحولات در دنیا آمریکا را عملا به تحریم کشانده است.

وی افزود: امروز صادرات نفت ما به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه و تولیدات نفت ما به قبل از زمان تحریم حدود ۴ میلیون بشکه رسیده است اما به دلیل کاهش شدید قیمت نفت، فروش ما کمتر از ۵۰ دلار است که فشاری زیادی وارد می کند.

وی گفت: همه باید با جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، تلاش بانک ها و بخش خصوصی، تلاش کنیم مشکل اقتصادی مردم حل شود چرا که این مساله با امنیت، سیاست، مسائل رفاهی و اجتماعی نیز ارتباط نزدیک پیدا می کند.

کاهش آسیب های اجتماعی اولویت دوم دولت دوازدهم

وزیر کشور گفت: آسیب های اجتماعی به عنوان یکی از معضلاتی است که می تواند در عرصه های مختلف از جمله اعتیاد، طلاق، مواد مخدر، حاشیه نشینی، ناهنجاری های اخلاقی می تواند به ما آسیب برساند و برای ما مشکلاتی ایجاد کند.

وی ادامه داد: آسیب های اجتماعی مواردی است که رهبر معظم انقلاب سه تا چهار جلسه خودشان وقت گذاشتند و مسئولان و سران قوا را دعوت کردند و آنان را توجیه کردند و راهبرد نشان دادند و سیاست تعیین کردند از این رو همه ما وظیفه داریم این مساله را به عنوان اولویت دوم پیگیری کنیم.

توجه به مساله امنیت اولویت سوم دولت دوازدهم است

وی با بیان اینکه امنیت بستر همه فعالیت های ماست گفت: ایران از لحاظ امنیت در وضعیت بسیار باثبات و خوبی است ولی باید بدانیم در کنار این امنیت ما تهدیدهای زیادی از طرف دشمنان قسم خورده داریم از جمله عناصر متعصب، متحجر و تکفیری ها که دین رحمانی را تبدیل به یک دین خشونت کردند و نشانی که از اسلام می دهند نشان غلط است که آسیب های عظیمی به دنیای اسلام وارد می کند.

وی گفت: قطعا همه این مسائل از سر مردم منطقه نیز عبور خواهد کرد و آنان نیز موفق خواهند شد بطوری که امروز داعش و اذنابش آخرین مراحل حیات خودشان را از لحاظ امنیتی و سیاسی طی می کنند و این ها همه قدرت اسلام و حمایت های جمهوری اسلامی است.

وزیر کشور مردم را پایه اصلی امنیت دانست و افزود: مردم امنیت را تامین می کنند از این رو رضایتمندی آنها برای ما مهم است.

وی با بیان اینکه دولت با جدیت پیگیر مسائل فرهنگی و اعتقادی است اظهار کرد: هرچه داریم از دین خدا و مردم مسلمان است و امروز محور اصلی همه تحولات، امنیت و شرایط مناسبی که داریم مرهون اعتقادات دینی و فرهنگ مردم است و باید قدر آنان را بدانیم.