آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعای رسانه صهیونیستی به نقل از مقامات این رژیم را درباره «سایت‌های مشکوک ایران» رد کرد.

به گزارش یوپنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعای روزنامه «هاآرتص» مبنی بر اینکه آژانس اطلاعاتی درباره سایت‌های مشکوک ایران دریافت کرده اما از بیشتر آنها هیچ بازدیدی نکرده است را رد کرده است.

 

طبق این گزارش، اسرائیلی‌ها مدعی هستند این اطلاعات را مقامات غربی در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دادند اما آژانس با مشکوک بودن بیشتر این سایتهایی که در لیست آمده، موافق نیست.

 

در واکنش به این گزارش، سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن رد این گزارش تاکید کرده که «این گزارش(هاآرتص) کار مبتنی بر امور پادمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را منعکس نمی‌کند».

 

این سخنگو با ارسال ایمیل به شبکه «آی ۲۴» رژیم صهیونیستی نوشت: «همانطور که مدیرکل یوکیا آمانو گفته است، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از زمان اجرای برجام، دسترسی‌های مکمل بسیاری در ایران داشته است و قبل از هرگونه نتیجه گیری گسترده و کلی در خصوص ایران، به درخواست خود برای دسترسی به سایت‌ها و اماکن ادامه خواهد داد».

 

وی افزود: «(بنا بر مفاد برجام) آژانس دسترسی‌های گسترده‌ای به اطلاعات و اماکن دارد و این موضوع، توانایی برای راستی آزمایی درباره استفاده مسالمت آمیز همه مواد هسته‌ای در کشور را به طرز گسترده‌ای افزایش می‌دهد».