مشاور وزیر علوم گفت: سیاست دولت دوازدهم این است که از توان مراکز دانشگاهی در جهت حل مشکلات کشور استفاده کند چرا که یکی از نقش‌هایی که آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی می‌تواند داشته باشد توسعه اقتصادی کشور است.

مشاور وزیر علوم گفت: سیاست دولت دوازدهم این است که از توان مراکز دانشگاهی در جهت حل مشکلات کشور استفاده کند چرا که یکی از نقش‌هایی که آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی می‌تواند داشته باشد توسعه اقتصادی کشور است.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، دکتر عبدالحسین فریدون در اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها مراکز آموزش عالی و پژوهشگاه‌های علم و فناوری کشور، برگزاری این اجلاس را از دو منظر مورد ارزیابی قرارداد و اظهارکرد: دراین همایش مسائل و رویدادهایی که در طول چهار سال توسط دولت و مسئولان در عرصه آموزش عالی انجام شده است مرور می‌شود. علاوه بر این که مسائل مشکلاتی که آموزش عالی گذشته با آن مواجه بود را نیز بررسی خواهیم کرد و توفیقات مراکز دانشگاهی علی‌رغم برخی تبلیغات منفی که امروزه حاصل شده است مورد کنکاش قرار می‌گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه علمی و توسعه علمی بر اساس شاخص‌های بین المللی جایگاه خوبی را کسب کرده‌ایم به طوری که ۱۸ دانشگاه کشور در رده دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفته‌اند.

مشاور وزیر علوم همچنین خاطرنشان کرد: دستاوردهای عرصه علم و آموزش عالی بیانگر این است که دانشگاه‌ها علی رغم بسیاری از مشکلاتی که از گذشته به ارث برده بودند توانستند بر اساس شاخص‌های اعلام شده در مسیر رشد و تولید علمی قرار گیرند ضمن این که نشاط و شادابی در این مراکز ایجاد شده است و خوشبختانه در طول این چهار سال‌ها تلاش‌های خوبی از سوی مراکز آموزش عالی صورت گرفته است.

دکتر فریدون افزود:‌ متاسفانه بسیاری از تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه‌ها به دلیل گذشت زمان فرسوده شده‌اند و مشکلات مالی زیادی وجود دارد اما این مشکلات نتوانسته مانعی برای رشد علمی آنها به شمار رود.

مدیر کل حوزه وزارتی وزارت علوم خاطرنشان کرد: تمامی کارها و برنامه ریزی‌های گذشته در عرصه آموزش عالی و مراکز علمی در وزارت علوم تداوم یافته و فعالیت‌های آغاز شده در چهار سال گذشته ادامه خواهند یافت؛ ضمن این که برنامه ریزی‌های جدیدی نیز در عرصه آموزش عالی بر اساس اسناد بالا دستی و برنامه ششم توسعه کشور در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر این که آموزش افزایش توانایی و در آمد یک سرمایه در کشور به حساب می آید، اظهار کرد: این سرمایه باید مورد توجه قرار بگیرد تا به توسعه اجتماعی و اقتصادی منجر شود چرا که کشورهای پیشرفته توسعه خود را مدیون آموزش عالی می‌دانند.

مشاور وزیر علوم در پایان خاطر نشان کرد: در اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها مراکز آموزش عالی و پارک‌های فناوری کشور که امسال به مدت دو روز برگزار می‌شود، تبادلات و ارتباطات آموزش عالی باصنعت، مشکلات و چالش‌های دستیابی به موفقیت مورد بررسی قرار می‌گیرد و امیدواریم خروجی خوبی از این همایش داشته باشیم .