رئیس جمهوری فرانسه گفت: رد کردن توافق هسته ای در این مقطع زمانی بدون پیشنهاد دادن چیز دیگری اشتباه بزرگی است و احترام نگذاشتن به آن( توافق هسته ای) غیرمسئولانه خواهد بود.

رئیس جمهوری فرانسه گفت:  رد کردن توافق هسته ای در این مقطع زمانی بدون پیشنهاد دادن چیز دیگری اشتباه بزرگی است و احترام نگذاشتن به آن( توافق هسته ای) غیرمسئولانه خواهد بود.

به گزارش یوپنا به نقل از ایرنا، ‘امانوئل مکرون’ رئیس جمهوری فرانسه در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد که نباید توافق هسته ای با ایران را کنار گذاشت.
مکرون درحالی از توفق هسته ای با ایران حمایت کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل علیه برجام موضع گیری کرد.
وی تصریح کرد که پایان دادن به توافق هسته ای با ایران اشتباه بزرگی است.
مکرون در سخنرانی اش گفت: رد کردن توافق هسته ای در این مقطع زمانی بدون پیشنهاد دادن چیز دیگری اشتباه بزرگی است و احترام نگذاشتن به آن( توافق هسته ای) غیرمسئولانه خواهد بود.
مکرون در سخنرانی اش خواستار پایان اقدام نظامی میانمار که منجر به بیرون راندن شدن ۴۰۰ هزار روهینگا از این کشور شده، شد.
وی افزود: عملیات نظامی در میانمار باید متوقف شود. دسترسی انسانی باید تضمین شود. در مورد انچه ما پاکسازی نژادی در میانمار می بینیم، حاکمیت قانون باید احیا شود.
رئیس جمهوری فرانسه در ادامه سخنرانی خود به همکاری های بین المللی و چندجانبه گرایی در امور جهان اشاره کرد و گفت: بزرگترین مشکلات جهان از جمله مشکلات ناشی از تغییرات جوی را فقط می توان با همکاری کشورها حل و فصل کرد. ما فقط می توانیم از طریق چندجانبه گرایی این چالش ها را مورد رسیدگی قرار دهیم.
رئیس جمهوری فرانسه در ادامه برعکس همتای امریکایی اش در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل لحن آشتی جویانه ای را در قبال مساله کره شمالی در پیش گرفت و عنوان کرد، پاریس درها را در مورد مذاکره درباره برنامه هسته ای کره شمالی نمی بندد.
مکرون در مورد توافق آب و هوایی پاریس گفت که این توافق غیرقابل مذاکره دوباره است اما درها برای بازگشت آمریکا به این توافق در صورت تمایل واشنگتن باز است.