دومین محموله کمک های بشردوستانه جمعیت هلال احمر برای پناهجویان میانماری امروز بارگیری و پس از اخذ مجوزهای لازم به بنگلادش ارسال می شود.

دومین محموله کمک های بشردوستانه جمعیت هلال احمر برای پناهجویان میانماری امروز بارگیری و پس از اخذ مجوزهای لازم به بنگلادش ارسال می شود.

به گزارش یوپنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، سید امیرمحسن ضیائی؛ رئیس جمعیت هلال احمر در تشریح درباره جزئیات این محموله عنوان کرد: این محموله ۳۰ تنی شامل ۳۰۰ دستگاه چادر، بیش از ۵۵۰۰ تخته پتو، ۱۰ هزار کنسرو و یک تُن دارو و تجهیزات پزشکی است.

وی با تاکید بر اینکه محموله‌های ارسالی با نیازهای مسلمانان میانمار بسیار تفاوت دارد افزود: ضروری است علاوه بر ایران کشورهای مسلمان و غیرمسلمان برای حل مشکلات این آوارگان تلاش کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: شماره حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال احمر برای دریافت کمک‌های مردمی آماده دریافت کمک‌های نقدی است البته به دنبال راه های ساده تر برای دریافت کمک های نقدی مردم هستیم.

ضیائی درباره اعزام نیروهای واکنش سریع ایران به بنگلادش گفت: نیروهای واکنش سریع امدادی برای حوادث غیرمترقبه اعزام می‌شود و براساس مشاهدات نیروی ارزیاب کشورمان فعلا امکان اعزام چنین نیروهای وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت مسلمانان میانماری در بنگلادش به شدت و به صورت پراکنده هستند و شرایط کمک رسانی به آنها بسیار سخت است، عنوان کرد: تمام تلاش هلال احمر ایران برای برپایی اردوگاه و همچنین استقرار درمانگاه با کمک و محوریت کمیته بین المللی صلیب سرخ است.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: یکی از مهمترین نیازهای مسلمانان میانماری مربوط به نیازهای بهداشتی برای کودکان، زنان و سالمندان آنها است.

ضیائی تاکید کرد: هم اکنون در حال ارتباط با صلیب سرخ میانمار هستیم تا کمک‌ها نه تنها در داخل کشور بنگلادش بلکه در خاک میانمار نیز به دست آوارگان و مسلمانان میانماری برسد.