رئیس حزب حکمت ملی عراق با هشدار به مردم اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که آنها تنها متضرران این همه‌پرسی هستند.

به گزارش یوپنا به نقل از ایسنا، عمار حکیم، رئیس حزب حکمت ملی عراق در یکی از مجالس عزاداری محرم گفت: بسیار صبر کرده و تلاش بسیاری کردیم تا رهبران کردها را به بازگشت و عمل به قانون اساسی راضی کنیم اما باید بگویم که اعمال‌نظر به شکل فردی هرگز نتیجه‌ای ندارد و همه متوجه خواهند شد که متضرر بزرگ برگزاری همه‌پرسی خود مردم کردستان عراق هستند.

حکیم افزود: ما به مردم کردستان عراق تاکید می‌کنیم که شما دوستان ما هستید و جای شما در قلب‌های ماست اما این همه‌پرسی هرگز شما را به نتیجه‌ای نخواهد رساند و بسیاری چیزها را از دست خواهید داد و روزی که حسرت خوردن فایده‌ای ندارد، شما حسرت خواهید خورد و پشیمان خواهید شد.

وی افزود: عراق امروز با خنجر داعش و همه‌پرسی استقلال کردستان عراق روبه‌رو است.

مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق پیشتر بر حرکت به سمت برگزاری همه‌پرسی جدایی از عراق و اینکه هیچ‌گونه تهدید یا اعمال فشاری برای لغو همه‌پرسی را نمی‌پذیرد، تاکید کرده بود.

کشورهای منطقه و جهان از رهبران اقلیم کردستان عراق خواستند با توجه به احتمال بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه، از برگزاری همه‌پرسی منصرف شود اما آنها به این درخواست‌ها پاسخی ندادند و همه‌پرسی صبح امروز (دوشنبه) در داخل اقلیم آغاز شد.