ترامپ در اظهار نظری توئیتری تلاش های وزیر امور خارجه خود به منظور کاهش تنش میان کره شمالی و آمریکا را وقت تلف کردن دانست.

ترامپ در اظهار نظری توئیتری تلاش های وزیر امور خارجه خود به منظور کاهش تنش میان کره شمالی و آمریکا را وقت تلف کردن دانست.

به گزارش یوپنا به نقل از راشاتودی، به نظر می رسد رئیس جمهور آمریکا با توئیت اخیر خود به وزیر امور خارجه خود با این مضمون که تیلرسون باید ” انرژی خود را ذخیره کند” و این که، واشنگتن “آن چه را که باید انجام خواهد داد”، حامی تلاش های وزیر امورخارجه خود در خصوص گفت و گوی صلح با کره شمالی نیست.

روز شنبه وزیر امور خارجه آمریکا به رسانه ها گفت: واشنگتن با پیونگ یانگ دارای خطوط ارتباطی است و دو ملت در وضعیت تیره و تاری نیستند.

تیلرسون که برای آماده کردن سفر ترامپ برای ماه نوامبر به چین سفر رفته است، اظهار داشت: آمریکا در صورتی که کره شمالی علاقه مند به گفت و گو باشد، آن را بررسی می کند.
با وجود این کره شمالی هیچ پاسخی مبنی بر علاقمندی یا اعلام آمادگی برای گفت و گو در خصوص بحث اتمی را مطرح نکرده است.

در هفته های اخیر واشنگتن و پیونگ یانگ یکدیگر را تهدید به اقدام نظامی کرده اند، هر چند روسیه و چین خواهان راه حل دیپلماتیک برای کاهش این تنش ها بوده اند.

برنامه پکن و مسکو نیز در این راستا به منظور تعلیق اقدامات نظامی از سوی واشنگتن رد شد.

در این میان در هفته ای که گذشت دیپلمات های ارشد روسیه و کره شمالی سرگرم بحث و گفت و گو پیرامون وضعیت شبه جزیره کره و شمال شرق آسیا در مسکو بودند. این اقدام توسط وزارت امور خارجه آمریکا مورد تحسین قرار گرفت و در اظهار نظری اعلام شد: دیپلماسی، رویکرد دلخواه واشنگتن است.

منبع اصلی

مترجم: میثم خاکپور