امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه پیام نور و ستاد توسعه فناوری نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری
امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه پیام نور و ستاد توسعه فناوری نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری

دبیر ستاد توسعه فناوری نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری با حضور در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور تفاهم نامه ای با این دانشگاه مبنی بر همکاری در راستای پیشرفت و توسعه صنعت فناوری نرم و انجام اقدامات قابل توجهی در این زمینه امضاء کرد.

به گزارش یوپنا،در جلسه امروز که با حضور دکتر اکبری ،دکتر کریمی ،دکتر دوگانی و تنی چند از نمایندگان دانشگاه پیام نور و همچنین دبیر ستاد توسعه فناوری نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری؛ دکتر سجادی نیری و دکتر اکرمی برگزار شد، تفاهم نامه ای  بین دانشگاه پیام نور و ستاد توسعه فناوری نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری امضاء گردید.

در این جلسه ابتدا دکتر کریمی گزارشی از عملکرد و اقدامات صورت گرفته در حوزه فناوری و پژوهش ارائه داد.

معاون پژوهش و فناوری گفت : اولین استارت آپ با ۵۴۳ایده در حوزه تولید محتوای دیجیتال در سطح کشور با رویکرد ملی بوده که نهایتا بعد از داوری ۱۰ ایده برتر انتخاب شدند.

وی افزود: هر کدام از این ایده ها می تواند منشاء تحول و کارآفرینی و درآمد زایی قابل توجهی باشد. این رویکرد همچنان ادامه خواهد داشت و تا پایان سال بنا داریم این استارت آپ در قالب دومین و سومین با همین رویکرد شکل گیرد.علاوه بر آن به موازات آن استارت آپ های استانی را هم با همت مهندس اسدی در سطح استان ها شکل دادیم که البته محوریت با دانشگاه است ولی در کنار دانشگاه، نهاد های مختلف از جمله استانداری، سازمان ارتباطات و فناوری، وزارت ارشاد و حتی دانشگاه های دیگر هم جوار همکاری می کنند.

در ادامه این جلسه دکتر سجادی نیری به معرفی ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز پرداختند.

دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز گفت: زمانی که سند جامعه علمی کشور تدوین شد از حوزه اولویت های فناوری کشور ۸ حوزه در سند امضاء شد که به عنوان سند بالادستی برای توسعه علم و فناوری کشور محسوب می شود و بارها مقام معظم رهبری در اجرای سند تاکید کردند.

دکتر سجادی افزود: یکی از این فناوری ها، فناوری های نرم و فرهنگی است. عملا بسیاری از عزیزان فعال در حوزه های علوم انسانی و علوم اجتماعی و حوزه های فرهنگ و هنر امیدوار به این بخش از صنعت هستند، که به نوعی تنها فناوری است که به حوزه های علوم انسانی و علوم اجتماعی و حوزه های فرهنگ و هنر توجه کرده است. فناوری های نرم و فرهنگی تنها اشاره سند است در حوزه فرهنگی که البته به حوزه های مرتبط به علوم انسانی و علوم اجتماعی و حوزه های فرهنگ و هنر می پردازد.

وی خاطر نشان کرد: سندی را اخیرا یونسکو منتشر کرده که اشاره داشت به این که مهمترین عامل کشورهای توسعه یافته، بحث صنایع خلاق بوده و لذا

یکی از ماموریت های این ستاد  بنا به دستور معاون محترم علم و فناوری بحث صنایع خلاق و همچنین کاربردی سازی حوزه علوم انسانی و علوم اجتماعی است

دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز در پایان اظهار کرد: اساس این تفاهم نامه این ماموریت است که بتوانیم با هم برای حوزه های مرتبط با علوم انسانی و علوم اجتماعی و فرهنگ و هنر، فناوری، اقتصاد ایجاد کنیم و توسعه کسب و کار بدهیم. دانشگاه نسل جدید- دانشگاه کارآفرین، دانشگاهی است که بتواند برای همه رشته های خود تدبیر کند و طبیعتا یکی از این حوزه ها، حوزه فناوری نرم و فرهنگی است.