دانشگاه پیام نور جهانی می شود
دانشگاه پیام نور جهانی می شود

ایجاد تفاهم نامه همکاری و تاسیس نمایندگی باکشورهای گرجستان، بنگلادش، عراق، چند کشور آفریقایی، اعطای بورس های تحصیلی به برخی کشورها از جمله افغانستان نشان از عزم جدی دکتر رستمی برای گسترش مرزهای این دانشگاه است.

 

گروه دانشگاه – دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی ایران، نزدیک به سه دهه در آموزش عالی ایران نقش ایفا می کند.

به گزارش یوپنا، دانشگاه پیام نور با ایجاد سبکی متفاوت که ترکیبی از آموزش های حضوری، نیمه حضوری و استفاده از فناوری های نوین آموزشی و ارتباطی در آموزش عالی است، زمینه تحصیل تمام افرادی که مشتاق برای یادگیری در دوره های دانشگاهی بودند را فراهم ساخت.

فراگیر شدن چتر آموزش عالی در قالبی تحت عنوان دانشگاه پیام نور، در اندک زمانی مشتاقان زیادی در سراسر کشور پیدا کرد و ضرورت گسترده شدن این دانشگاه در سطح ملی را ایجاب نمود.

sougand

موفقیت این الگو در کشور کم کم در منطقه نیز مشتریانی پیدا کرد و موجب شد تا برخی کشورهای همسایه ایران متقاضی استفاده از سبک متفاوت دانشگاه پیام نور شوند به طوری که در برخی کشورها دانشگاه پیام نور بیش از ۶۰۰۰ دانشجو دارد و جالب این که امروز این علاقمندی از مرزهای منطقه ای نیز فراتر رفته و این دانشگاه امروز در برخی کشورهای اروپایی نیز حضور فعال  دارد.

با رفع تحریم ها علیه ملت ایران که موانع زیادی را بر سرراه  تعامل ایران در سطح جهانی ایجاد کرده بود، اکنون فرصت مناسبی برای بسط تعاملات دانشگاه پیام نور در سطح جهانی فراهم آمده و قطعا در آینده نزدیک باید شاهد بومی شدن دانشگاه پیام نور در سایر کشورها نیز باشیم.

وزیر علوم نیز اعتقاد زیادی به حضور دانشگاه پیام نور در سطح بین المللی دارد و به عنوان یک مطالبه از دانشگاه خواسته که در این راستا گام بردارد.

دکتر فرهادی در بازدید از این دانشگاه با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور امروز توانسته در عرصه های بین المللی و توسعه مراکز خارج از کشور بدرخشد، ابراز امیدواری کرد که این دانشگاه با تقویت زیرساخت های آموزش الکترونیکی و ایجاد رشته های جدید بتواند در گسترش مرزهای دانش موثر باشد.

5_11_201610_23_56.5805306

وی ضمن اشاره به گستردگی دانشگاه پیام نور در خارج از کشور گفت: فعالیت بین الملل دانشگاه پیام نور با حضور در ۶۴ کشور و جذب دانشجوی خارجی ارزنده است و تقویت مراکز بین الملل این دانشگاه باید در دستور کار قرار گیرد.

البته نگاه رئیس دانشگاه پیام نور از ابتدای شروع به کار خود نیز بر حضور فعال در سطح بین الملل بوده است.

ایجاد تفاهم نامه همکاری و تاسیس نمایندگی باکشورهای گرجستان، بنگلادش، عراق، چند کشور آفریقایی، اعطای بورس های تحصیلی به برخی کشورها از جمله افغانستان نشان از عزم جدی دکتر رستمی برای گسترش مرزهای این دانشگاه است.

دکتر رستمی ابوسعیدی در جلسه ای با حضور اعضای علمی این دانشگاه  با اشاره به گسترش خدمات دانشگاه پیام نور در عرصه بین الملل گفت: این دانشگاه هم اکنون دارای یک مرکز مصوب شورای گسترش در کشور افغانستان و  63 نمایندگی در کشورهایی نظیر؛ آذربایجان، امارات متحده عربی، تاجیکستان، قطر، کویت، عمان، مالزی، هندوستان، ایتالیا، بلاروس، ترکیه، کانادا، سوئد و … است.

9db6b8007a1

رئیس دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه توسعه خدمات آموزشی دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور در عرصه بین الملل یکی از سیاست های مهم این دانشگاه است ، تصریح کرد: دانشگاه پیام نور قصد دارد در برنامه ای هدفمند ضمن گسترش آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات و الکترونیکی، مرکز آموزش زبان فارسی را در خارج از کشور به منظور گسترش زبان فارسی و انتقال فرهنگ کشور در خارج از مرزها تاسیس نماید.

به گزارش یوپنا، بنظر می رسد با مطالبه وزیر علوم در خصوص حضور فعال این دانشگاه در سطح جهانی و همچنین نگاه ویژه ریاست دانشگاه به این موضوع، در پسا برجام باید شاهد نقش آفرینی دانشگاه پیام نور ایران در سطح جهانی باشیم.