سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری با اشاره به تلاش دولت دوازدهم برای ایجاد فضای امیدبخش در دانشگاه ها، گفت: امروز در وزارت علوم عنوانی به نام دانشجوی ستاره دار وجود ندارد.

سید ضیاء هاشمی با تاکید بر ضروت ایجاد فضای مناسب برای فعالیت تشکل های دانشجویی اظهار کرد: به دنبال حمایت قانونمند از تشکل های دانشجویی سیاسی، فرهنگی، انجمن های علمی و نشریه های دانشجویی هستیم.

وی با بیان اینکه تشکل های دانشجویی به بلوغ فکری مناسبی رسیده است، اضافه کرد: فعالیت های هدفمند دانشجویی سبب پویایی و ایجاد نشاط در فضای دانشگاهی می شود.

وی تقویت پیوند جامعه با دانشگاه را سیاست اصلی وزارت علوم عنوان کرد و ادامه داد: بر این اساس فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی در حوزه های مختلف برای برجسته شدن دانشگاه در جامعه آغاز شده است و باید در همین راستا حلقه مفقوده بین دانشگاه و جامعه شناسایی شود.
وی با بیان اینکه آموزش در دانشگاه ها باید بر اساس نیازهای جامعه باشد، گفت: در همین راستا آموزش های کارآفرینی و مهارتی مورد حمایت جدی وزارت علوم قرار می گیرد.

سرپرست وزارت علوم با اعلام اینکه به دنبال تحویل دانش آموختگانی هستیم که مشکل گشای جامعه باشند، افزود: در حال حاضر با بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی مواجه هستیم و اگرچه در رسالت ذاتی دانشگاه این موضوع مطرح نیست ولی نسبت به آن نباید بی تفاوت بود.
هاشمی در رابطه با سطح بندی دانشگاه ها گفت: این موضوع پیچیده ای است و باید دانشگاه ها نسبت به مشکلات ملی و منطقه ای فعالیت تخصصی داشته باشد.

به گزارش یوپنا، برخی از طرح‌های عمرانی دانشگاه ارومیه از جمله دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی، اقتصاد و مدیریت با حدود ۲۱ هزار مترمربع مساحت با حضور سرپرست وزارت علوم به بهره‌برداری رسید.

هاشمی روز سه شنبه میهمان دانشگاهیان آذربایجان غربی بود.

منبع: ایرنا