عضو کمیسیون کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس گفت: سپاه پاسداران همواره در مبارزه با تروریسم نقش بسیار مهمی ایفا کرده و در مبارزه با تروریسم پیشگام بوده است.

به گزارش یوپنا به نقل از تسنیم، محمد‌جواد جمالی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی، در واکنش به برخی ادعاهای آمریکایی‌ها مبنی بر قراردادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی، اظهار داشت: مسئولان آمریکایی به این دلیل به دنبال تحریم سپاه پاسداران هستند که سپاه، مانع دستیابی آمریکا به اهدافشان در منطقه غرب آسیاست.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی به دنبال تشکیل خاورمیانه جدید هستند، افزود: آنها قصد دارند براساس این طرح، کشورهای بزرگ منطقه را به کشور‌های کوچک تجزیه کنند که در نهایت کشور‌های تجزیه شده به‌طور بالقوه از لحاظ جغرافیایی و جمعیتی تهدیدی برای رژیم صهیونیستی نباشند، این طرح عملی نمی‌شد مگر اینکه داعش در این کشور‌ها شکل می‌گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: کمک‌های مستشاری سپاه پاسداران باعث شد تا پس از گذشت ۷ سال، ۹۰ درصد خاک سوریه آزاد شود که این اتفاق، شکست بزرگی برای داعش و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آنها بود.

جمالی با تأکید بر اینکه سپاه، همواره با اقدامات و عملکرد خود با تروریسم مبارزه کرده است، گفت: سپاه پاسداران همواره در مبارزه با تروریسم نقش بسیار مهمی ایفا کرده و همیشه در مبارزه با تروریسم پیشگام بوده و خواهد بود.

نماینده مردم فسا در مجلس، تصریح کرد: مسئولان آمریکایی با طرح چنین مسائلی به دنبال فشار بر کشور‌های غیر همسو هستند.

جمالی با تأکید بر اینکه پیامد‌های احتمال قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی از سوی آمریکا را در کمیسیون امنیت ملی مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی، با حضور مسئولان ذیربط بررسی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: به‌طور قطع هر اقدامی که لازم باشد، با هماهنگی مجموعه حاکمیت کشور برای مقابله با این اقدام احتمالی آمریکایی‌‌ها انجام می‌دهیم.