معاون آموزشی وزارت علوم از اعلام نتایج نهایی سطح بندی دانشگاه‌های دولتی تا هفته آینده (پایان مهرماه جاری) خبر داد.

به گزارش یوپنا به نقل از ایسنا، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر با اعلام این مطلب اظهار کرد: برنامه سطح بندی دانشگاه‌های وزارت علوم از یک سال پیش شروع و نتایج آن برای موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی سال گذشته نیز اعلام شد. برنامه سطح بندی دانشگاه‌های دولتی از سال گذشته شروع شد و فاز آزمایشی آن نیز به انجام رسیده است. در حال حاضر در مرحله نهایی انجام این برنامه هستیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نتایج نهایی سطح بندی مراکز دولتی هفته آینده اعلام می‌شود، گفت: برای انجام سطح بندی خوشبختانه رقابت سازنده‌ای بین مراکز آموزش عالی وجود دارد. در واقع ما در محافل دانشگاهی باید بستر مناسب برای رقابت را ایجاد کنیم و بتوانیم در این بستر نیز خود را به دنیا نشان دهیم.

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: امیدوار هستیم با سطح بندی مراکز آموزش عالی بتوانیم در جمهوری اسلامی نظام جدید رتبه‌بندی ایجاد کنیم که در کنار رتبه بندی‌های جهانی نظیر کیو اس، لایند، تایمز و غیره… مطرح باشد.

دکتر شریعتی در پایان خاطر نشان کرد: برای سطح بندی مراکز آموزش عالی یک نظام رتبه بندی جدید به نام یونی لندن معرفی شد. بر اساس آن کلیه دانشگاه‌های دولتی در مرحله اول سطح بندی شدند و در مرحله بعد در دل هر سطح این دانشگاه‌ها رتبه بندی خواهند شد.