رئیس کل دادگستری استان تهران از محاکمه تعدادی از استانداران و فرمانداران متهم در پرونده جرایم انتخابات ریاست جمهوری اخیر خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به اینکه آیا پرونده آن بخش از استانداران و فرمانداران متهم در جرایم انتخاباتی که در مهر ماه جاری محاکمه شدند، منتهی به صدور حکم شده است یا خیر اظهار کرد: جلسات محاکمه این افراد برگزار شده اما هنوز منتهی به صدور حکم نشده است.
 رئیس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره تعداد استانداران و فرمانداران متهم در پرونده جرایم انتخاباتی که پیشتر ۱۲ تن عنوان شده بود گفت: تعداد متهمان بیشتر از این عدد اما الان عدد دقیق را به خاطر ندارم.اسماعیلی در پاسخ همچنین در پاسخ به اینکه آیا زمان محاکمه ۲۰ مدیر متهم در حقوق‌های نامتعارف و نجومی که پیشتر حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای از صدور کیفرخواست آنها خبر داده بود، تعیین شده است یا خیر گفت: این پرونده به تازگی به دادگاه آمده و به دو شعبه در مجمتع قضایی ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت ارجاع شده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: قضات شعب دادگاه کارکنان دولت مشغول مطالعه پرونده‌های ارجاع شده هستند که در صورت وجود نقایص، آنها را به دادسرا ارجاع می‌دهند تا نواقص برطرف شود و در صورتی که نقصی وجود نداشته باشد، زمان محاکمه را تعیین می‌کنند.

منبع: تسنیم