پنتاگون: نیروهای عراقی و کرد از اقدامات تنش زا خودداری کنند
پنتاگون: نیروهای عراقی و کرد از اقدامات تنش زا خودداری کنند

شبکه خبری الجزیره قطر بامداد دوشنبه به وقت تهران گزارش کرد: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از نیروهای عراقی و پیشمرگه کرد خواست، از هرگونه اقدامی که منجر به بی ثباتی شود، خودداری کنند.

به گزارش پرسنا، پنتاگون در ادامه تاکید کرد که واشنگتن همچنان از عراق یکپارچه حمایت می کند و گفت و گو را بهترین گزینه برای کاهش تنش ها و درگیری ها می داند.
وزارت دفاع آمریکا همچنین از همه طرف های درگیر خواست تا بر تهدید مشترک که گروهک تروریستی داعش است، متمرکز شوند.
به گزارش منابع محلی از کرکوک، نیروهای پیشمرگه بامداد امروز دوشنبه به یک پایگاه نظامی متعلق به نیروهای الحشدالشعبی در حومه شهر تازه در جنوب کرکوک حمله کردند.
شبکه خبری سومریه نیوز یکشنبه شب گزارش کرد: نیروهای مشترک عراق برای بازگرداندن کنترل فرودگاه و تاسیسات نفتی کرکوک هم اکنون عملیات خود را از سه محور آغاز کردند.
شورای امنیت کردستان عراق نیز شامگاه یکشنبه اعلام کرد نیروهای عراقی برای کنترل چاه های نفتی به راه افتاده اند.
حیدرالعبادی نخست وزیر و فرمانده نیروهای مسلح عراق با یک پیام توئیتری از نیروهای عمل کننده در کرکوک خواست: امنیت شهر کرکوک را با کمک مردم شهر و نیروهای پیشمرگه کرد تامین کنند.
در پی برگزاری همه پرسی یکجانبه در کردستان عراق، روابط میان بغداد و اربیل رو به تیرگی نهاده و دولت اقلیم کردستان عراق مدعی شده است که مناطق مورد اختلاف از جمله کرکوک وچاه های نفت آن، متعلق به اقلیم کردستان عراق است.