اصلا نگاه شخصیت های آموزش عالی به انتخاب شدن برای قرار گرفتن در جایگاه وزارت این نیست که بخواهند شانسی برای خود قائل باشند.

سرپرست وزارت علوم گفت: اصلا نگاه شخصیت های آموزش عالی به انتخاب شدن برای قرار گرفتن در جایگاه وزارت این نیست که بخواهند شانسی برای خود قائل باشند یا بخواهند شانس خودشان را افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری یوپنا ، سیدضیا هاشمی در گفتگو با خبرآنلاین درباره اظهارات الهام امین زاده که گفته بود «از گزینه های مورد نظر برای وزارت علوم است و همه گزینه ها شانس برابری دارند» یادآور شد: رئیس جمهور تا وقتی گزینه نهایی را معرفی نکند، امکان طرح پیشنهادهای مختلف وجود دارد. اصلا نگاه شخصیت های آموزش عالی به انتخاب شدن برای قرار گرفتن در جایگاه وزارت این نیست که بخواهند شانسی برای خود قائل باشند یا بخواهند شانس خودشان را افزایش دهند.

وی خدمت در عرصه آموزش عالی را بسیار حساس خواند و افزود: قبول مسئولیت وزارت علوم خیلی سنگین است، پس این طور نیست که افراد بخواهند به سمت آن خیز بردارند. قطعا هر کسی که به عنوان وزیر پیشنهادی علوم انتخاب شود و بار این مسئولیت را به دوش بگیرد، همه همکاران به او کمک خواهند کرد و یاری می رسانند.

سرپرست وزارت علوم درباره تعداد گزینه های مطرح برای جایگاه عالی ترین مقام وزارت علوم گفت: شخصا با بیش از ۱۰ نفر از کسانی که می توانستند در این جایگاه قرار بگیرند، تماس گرفتم خواهش کردم که مشخصات شان را بدهند و رزمه شان را در اختیار رئیس جمهور قرار دادم. قطعا کسان دیگری هم از طرق مختلف به رئیس جمهور معرفی شدند. چون آموزش عالی آنقدر غنی است که تعداد کسانی که در مظان وزارت قرار می گیرند، بسیار زیاد می توانند باشند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا زنانی هم هستند که جزء گزینه های در معرض انتخاب برای وزارت علوم قرار داشته باشند یا خیر؟ ادامه داد: درصد قابل توجهی از همکاران و اساتید دانشگاه ها خانم هستند و هیچ محدودیتی که خانم ها هم به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی شوند نیست ولی این طور هم نیست که الزام یا اولویتی وجود داشته باشد چون اصلا نگاه جنسیتی اینجا موضوعیت ندارد.

هاشمی درباره زمان معرفی وزیر پیشنهادی علوم در پایان مهرماه، گفت: امیدواریم این اتفاق بیفتد.