معاون پژوهش وفناوری دانشگاه پیام نور:  لزوم تغییر نگاه مدرک گرایی در دانشگاهها
معاون پژوهش وفناوری دانشگاه پیام نور:  لزوم تغییر نگاه مدرک گرایی در دانشگاهها

به گزارش یوپنا، دکتر محمد علی کریمی در همایش ملی ریاضی در دانشگاه پیام نور کرمان اظهار داشت: پشتوانه علوم ، علم بسیار قوی ریاضی است وحیات علوم، علم ریاضی است وخونی که در رگ های علوم بشری جریان دارد تا ثیر پذیر از علم ریاضی می باشد. وی افزود:اگر از منظر تربیتی به علم […]

به گزارش یوپنا، دکتر محمد علی کریمی در همایش ملی ریاضی در دانشگاه پیام نور کرمان اظهار داشت: پشتوانه علوم ، علم بسیار قوی ریاضی است وحیات علوم، علم ریاضی است وخونی که در رگ های علوم بشری جریان دارد تا ثیر پذیر از علم ریاضی می باشد.
وی افزود:اگر از منظر تربیتی به علم ریاضی نگاه بکنیم پایه هر استدلال ، علم ریاضی است وعلم ریاضی نقش بسزایی در علوم دیگر دارد.
کریمی با اشاره به روند آموزش عالی در عرصه علم ریاضی گفت:روندی که از سوی آموزش عالی مطرح است چندان ثمر بخش نیست وامروز نتوانسته ایم راهکاره های مناسبی برای سوق دادن دانش آموزان به سوی حوزه ریاضی داشته باشیم و این یک دغدغه بسیار بزرگی از جامعه وآموزش پرورش وآموزش عالی است.
وی با اشاره به وضعیت دانشجو در کلاس های علوم پایه افزود: بسیاری از کلاس های رشته های علوم پایه به ویژه ریاضی با کمبود دانشجوی توانمند روبرو است.
معاون پژوهش وفناوری دانشگاه پیام نور با اشاره به مشکلات آموزش عالی در حوزه ریاضی گفت: یکی دیگر از دغدغه های ما بحث آموزش مطلوب است وامروز فارغ التحصیلان رشته های مهندسی به پشتوانه علم ریاضی در رشته خود می توانند رشد می کنند.
وی با اشاره به ورود وخروج دانشجو در دانشگاهها گفت: با ید نگاه مدرک گرایی در دانشگاهها تغییر کند و ورود و خروج به دانشگاه آسان وخروج دانشجوبر اساس سواد علمی و معلومات اکتسابی باشد.

کریمی تصریح کرد: در بر نامه های آموزش و پرورش وآموزش عالی بایددر زمینه آموزش مطلوب فرهنگ سازی وراهکارهای مناسبی ارائه شود.
معاون پژوهش وفناوری دانشگاه پیام نورگفت: با تلاش های زیادی که صورت گرفته است نباید فارغ التحصیلی وخروج دانشجو از دانشگاه پیام نور آسان باشد و باید با منابع معتبر وآزمایشگاهای متمرکز تلاش شود تا بار علمی دانشجو بالا رود..
کریمی با اشاره به بر گزاری همایش ملی ریاضی افزود: از درون این همایش ها باید راهکارهایی در جهت رفع دغدغه ها ومشکلات ارائه و به سیاستمداران در مجلس ،درعرصه آموزش وپروش وآموزش عالی منتقل شود وتلاش کنیم که تصمیماتی که در گذشته اتفاق افتاده اصلاح شود..
نهمین همایش ملی ریاضی دانشگاه پیام نور در پردیس شماره ۱ دانشگاه پیام نور استان کرمان ۲۶و۲۷ مهر ماه در حال بر گزاری است..