دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: روس‌ها تاکنون در موضع‌گیری علیه سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا خوب عمل کرده‌اند.

محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب اظهار داشت: فرانسه در ایام مذاکرات برجام نقش پلیس بد را بازی می‌کرد، اما در پسابرجام می‌خواهد نقش پلیس خوب را بازی کند. مسئولان دیپلماسی ما باید متوجه نیرنگ اتحادیه اروپا در همگرایی با سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا باشند.

وی افزود: وقتی اتحادیه اروپا به رهبری لندن، پاریس و برلین رسما با ترامپ در فشار به ایران همراهی می‌کنند و می‌خواهند چند ماده و تبصره به زیاده‌خواهی‌های غرب از ایران تحت پوشش برجام اضافه کنند چرا باید آزموده را آزمود و خسارت برجام را مضاعف کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: شکافی بین اروپا و آمریکا در فشار به ایران وجود ندارد. اینکه اروپا برجام را تأیید می‌کند نه برای اعتراض به این است که چرا آمریکا به تعهدات خود عمل نمی‌کند بلکه بخاطر این است که ایران از توافق خارج نشود و به شرایط پیش از برجام برگردد. آنها می‌خواهند ما همچنان به تعهدات خود پایبند باشیم و دوباره آنها مواردی به آن بیفزایند.

حبیبی تاکید کرد: وقتی رئیس‌جمهور آمریکا رسما می‌گوید به هیچ قراردادی پایبند نیست، بنابراین می‌تواند حتی قراردادی که خودش می‌بندد هم بصورت یکسویه لغو کند. اساسا گفتگو و مذاکرات در این مورد یک امر مضحک و بی فایده است.

وی ضمن تجلیل از موضع مسکو در قبال برجام گفت: روس‌ها تاکنون در موضع‌گیری علیه سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا خوب عمل کرده‌اند. دستگاه دیپلماسی کشور باید در گفتگو با چینی‌ها به آنها تفهیم کنند همانند روس‌ها عمل کنند و علیه آمریکا موضع بگیرند. در مورد اروپا هم تا وقتی که آنها موضع چندگانه دارند، نباید فریب آنها را خورد. ما باید با صراحت به فرانسه بگوییم از هم‌صدایی با آمریکا پرهیز کند. آمریکایی‌ها هم باید بین عمل به تعهدات خود و لغو برجام یکی را برگزینند.

حبیبی در ادامه سخنانش با تجلیل از شخصیت مرحوم آیت‌الله سید مصطفی خمینی فرزند امام راحل، تاکید کرد: آقا مصطفی یار صادق و صالح امام راحل و یکی از مظلومان تاریخ انقلاب اسلامی است. نقش او در انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه ناشناخته مانده است. امیدواریم در برگزاری یادبود این شخصیت عظیم کوتاهی‌هایی که بوده جبران شود.

وی همچنین به مناسبت بزرگداشت یاد مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی گفت: آیت الله مهدوی کنی یکی از چهره‌های درخشان انقلاب بود که در طول حیات خود در بسط گفتمان امام (ره) و رهبری در جامعه از هیچ کوششی فروگذار نکرد. او در نبرد نرم آمریکا علیه انقلاب در کنار رهبری و مردم ماند و در خنثی کردن توطئه‌های آمریکا نقش مهمی به عهده گرفت. آن مرحوم تنها شخصیتی بود که امام راحل در مورد ایشان فرمودند: «به آقای مهدوی ارادت داشتیم، داریم و خواهیم داشت»

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به جایگاه روحانیت مبارز در سپهر سیاست ایران گفت: اکنون آیت‌الله موحدی کرمانی در جامعه روحانیت مبارز با اقتدار همان نقش مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی را ایفا می‌کنند و در همگرایی اصولگرایان و اهل ایمان هدایت‌های مرحوم مهدوی کنی را ادامه می‌دهند.

حبیبی با اشاره به نوسازی گفتمان اصولگرایی نیز تاکید کرد: جامعه روحانیت مبارز، جامعه مدرسین و نیز مراجع عالیقدر علمای بزرگ در سراسر کشور در نوسازی گفتمان اصولگرایی و بسط گفتمان رهبری جایگاه ویژه دارند. ما امیدواریم با حفظ این جایگاه شاهد حیاتی نو از کارکرد گفتمان اصولگرایی در کشور باشیم.

طرف مقابل برجام چهره‌ای استعماری از خود برجای گذاشته است

آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای شهر قم با اشاره به مسئله برجام و سخنان اخیر ترامپ گفت: جریان برجام از ابتدا نیز مقام معظم رهبری فرمودند که می‌خواهیم سنگ محکی بزنیم و به طرف مقابل آمریکا، انگلستان و فرانسه اعتماد نداریم این چهره‌ها در تاریخ ایران چهره‌ای استعماری و استثماری داشته‌اند.

وی افزود: این چهره‌ها با نظر خصمانه به جهانیان می‌نگرند، برای مثال نخست‌وزیر انگلستان به کشورهای عربی آمده و در ملاقات خود با سران عرب، ایران را کشوری تروریستی می‌خواند و یا ترامپ در عربستان با رقص شمشیر به مشورت با آل‌خلیفه می‌پردازد در حالی‌که خداوند متعال شرایط بسیاری برای مشورت با افراد بیان کرده تا راه صحیح را پیدا کنند.

از نظر بسیاری از دلسوزان انقلاب نیازی به تجربه برجام نبود

همچنین انتخاب نوشت؛

حجت‌الاسلام علی سعیدی پیرامون سخنان هتاکانه و گستاخانه رئیس جمهور آمریکا نسبت به ملت و نظام اسلامی با اشاره به اینکه آنچه در روزهای اخیر از سوی سران کشور آمریکا مشاهده کردیم چیزی جز حرف‌های ناهنجار و بی‌منطق نبود، اظهار کرد: در این ماه‌ها همه جهانیان رفتارهای بی‌منطق رئیس جمهور آمریکا را شاهد بوده‌اند که نمونه آن سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل بود.

وی با بیان اینکه سخنان رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل و مصاحبه‌های مطبوعاتی اخیر حرف‌هایی سخیف و بدون پشتوانه منطقی و عقلایی بود، افزود: نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که آیا این سخنان که او بر زبان آورده حرف‌هایی روبنایی است یا یک سخنان هدف‌دار و زیربنایی برای رسیدن به اهداف ثانویه؟

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکا به جز همین بهره‌های مالی که با فریب و ایران‌هراسی در منطقه به دست خواهد آورد نمی‌تواند به توفیق سیاسی و استراتژیک در غرب آسیا برسد، تصریح کرد: دشمنان ما می‌دانند که ملت، دولت و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران با صلابت و اقتدار در برابر این رفتارهای هتاکانه ایستاده‌اند و در صورت لزوم پاسخی سخت و دردناک به آمریکا خواهند داد.

سعیدی با اشاره به اینکه تجربه اخیر برجام ثابت کرد که آمریکا به هیچ تعهد بین‌المللی پایبند نیست، افزود: هرچند از نظر بسیاری از دلسوزان انقلاب نیازی به این تجربه نبود و همان گونه رهبر معظم انقلاب فرمودند آمریکا قابل اعتماد نیست اما دولتمردان نیز در این ماجرای اخیر به این نکته به طور کامل پی بردند.

منبع: تسنیم