معاون اول رئیس جمهور گفت: هلال احمر سازمانی مهم و با مأموریتی حساس است و کشور به شدت به خدمات آن نیازمند است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: هلال احمر سازمانی مهم و با مأموریتی حساس است و کشور به شدت به خدمات آن نیازمند است.
به گزارش یوپنا، معاون اول رئیس جمهور در مراسم تکریم و معارفه ی رئیس پیشین و جدید جمعیت هلال احمر با بیان این که آمد و رفت مدیران امری طبیعی است، تصریح کرد: مهم این است که وقتی مدیری از مسئولیت خود کنار می رود و با خدای خود خلوت کرده و می بیند که در راه خدمت و پیشرفت کشورش کوتاهی نکرده است، شاکر خداوند می شود.
وی با بیان این مطلب که سازمان هلال احمر سازمانی مهم و با مأموریتی حساس است، افزود: کشور به شدت به خدمات نیروهای هلال احمر؛ چه رسمی و چه داوطلب نیازمند است، چون ما با بحران های مختلف طبیعی همچون سیل و زلزله از یک سو و حوادثی همچون حوادث جاده ای از سوی دیگر مواجهیم که به اندازه حوادث طبیعی هزینه دارند.
جهانگیری اذعان داشت: در این میان هلال احمر نقش کلیدی را در کنار سایر نهادها به منظور رساندن آمار تلفات جاده ای به حد استاندارد جهانی دارد.
معاون اول رئیس جمهور در ادامه در بحث پیشگیری هم گفت: ما در آنجائی موفق بوده ایم که مسأله ای تبدیل به مطالبه عمومی شده است و وقتی مردم و نهادهای مدنی آن را به صورت مطالبه عمومی مطرح می کنند، دولت ها وادار به پاسخگوئی به آن می شوند.
وی در ادامه یادآور شد: ما مراسم های مهم دیگری همچون اربعین را هم داریم، که در این سال ها بسیار جدی شده است و در این مسائل هم جمعیت هلال احمر تا کنون خوش درخشیده است.


جهانگیری در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های دکتر سید امیر محسن ضیائی؛ رئیس پیشین سازمان، اظهار امیدواری کرد: دکتر علی اصغر پیوندی همچون فعالیت های دانشگاهی خود، در جمعیت هلال احمر نیز موفق باشد.
گفتنی است مراسم تکریم رئیس پیشین؛ سید امیر محسن ضیائی و معارفه رئیس جدید جمعیت هلال احمر؛ علی اکبر پیوندی، عصر شنبه با حضور اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور، سید حسن قاضی زاده هاشمی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تنی چند از نمایندگان مجلس شوای اسلامی در سالن امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

خبرنگار: میثم خاکپور