اختتامیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه پیام نور استان آذربایجانشرقی با حضور در دفترحجت الاسلام آل هاشم نماینده مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در استان و امام جمعه تبریز برگزار شد.

اختتامیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی با حضور در دفترحجت الاسلام آل هاشم نماینده مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در استان و امام جمعه تبریز برگزار شد.

به گزارش یوپنا، رئیس دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی در این دیدار با اشاره به نتایج ارزنده و مطلوب اجرای طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه پیام نور گفت: بهره مندی از اساتید متخصص، مجرب، متعهد و اخلاق مدار برای ارتقا و پیشرفت در عرصه علم و پژوهش و نشر ارزش های دینی یکی از مهم ترین برنامه های دانشگاه پیام نور است .
دکتر معصومی به ارائه گزارش اجمالی از دانشگاه پیام نور استان پرداخت و گفت : دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی با ۲۹ مرکز و واحد توانسته در سه حوزه آموزش ، پژوهش و فرهنگی خدمات گسترده ای را ارائه نماید.
وی با اشاره به تاکید دانشگاه پیام نور بر حفظ فرهنگ غنی کشور و نشر ارزش های دینی و اسلامی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور با تلاش وبرنامه ریزی مدون در این زمینه فعالیت مستمر و اثر بخشی داشته وبا اجرای برنامه های هدفمند در حوزه فرهنگی نقشی ویژه در کاهش آسیب های اجتماعی دانشجویان ایفا کرده است و خوشبختانه دانشجویان در تمامی برنامه های فرهنگی حضوری فعال داشته و دارند.
حجت الاسلام آل هاشم نیز ضمن تقدیر از زحمات صورت گرفته در خصوص طرح ضیافت اندیشه اساتید ، گفت : محیط دانشگاه باید با مسائل سیاسی آشنایی کامل داشته باشد و آگاهی سازی سیاسی را در اولویت کارهای خود قرار دهد.
امام جمعه شهرستان تبریز با بیان اینکه آگاه ترین قشر نسبت به مسائل سیاسی باید دانشگاهیان باشند ، گفت : آگاه ترین اساتید باید در دانشگاهها حضور داشته و دانشجویان را با تمامی جریانات سیاسی آشنا نمایند و باعث بصیرت و افزایش آن در دانشجویان شوند.
وی با اشاره به اهمیت وجود بصیرت در دانشجویان و دانشگاهیان ، گفت : اگر بصیرت نباشد در لحظه بحران دچار اشتباه می شویم و نبود بصیرت ممکن است موجب شود به طور ناخواسته به دشمن کمک کرده باشیم .
نماینده مقام معظم رهبری در استان با اشاره به لزوم پیشرفت علمی به صورت مستمر، گفت : توجه به پیشرفت علمی دانشجویان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و هراندازه محیط علمی بوده و اطلاعات اساتید بیشتر باشد دانشجویان و آینده آنها تضمین خواهد شد.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه دانشگاه آخرین پل برای ورود به آینده بهتر برای دانشجویان و جوانان هست ، گفت : باید به مساله تهذیب نفس نیز توجه وافری داشته باشیم چرا که اگر علم و بصیرت باشد ولی تهذیب نفس نباشد فایده ای نخواهد داشت .
وی در پایان خواستار توجه ویژه دانشگاهیان به اقتصاد مقاومتی شد و گفت : دانشگاهها می توانند نقش تعیین کننده ای در زمینه اقتصاد مقاومتی داشته باشند و با هدایت دانشجویان به طرح های اقتصاد مقاومتی در بحث پایان نامه ها و پژوهش ها کمک حال جامعه باشند.
حجت الاسلام جلیلی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی نیز به ارائه گزارش اجمالی از طرح ضیافت اندیشه اساتید پرداخت و گفت: با حمایتهای صورت گرفته و تلاش مسئولین دفتر هم اندیشی اساتید دانشگاه پیام نور استان همواره جزو دفاتر برتر کشوری در سالهای اخیر بوده و در سال جاری نیز به عنوان دفتر برتر در بین دانشگاههای پیام نور کشور و دانشگاههای استان معرفی شده است .
در پایان جلسه از زحمات دکتر معصومی در راستای حمایت از برگزاری طرح ضیافت اندیشه و دکتر عباسی دبیر هم اندیشی اساتید دانشگاه پیام نور استان با اهدا لوح توسط حجت الاسلام آل هاشم تقدیر شد.