با حکم رئیس دانشگاه پیام نور کردستان، لیلا خداوردی به عنوان سرپرست جدید فرهنگی دانشجویی دانشگاه پیام نور کردستان منصوب و از زحمات عدنان ناصری تجلیل شد.

دکتر رستمی ابوسعیدی  ریاست عالی دانشگاه پیام نور در ابتدای دوره مسئولیت خود و در دیدار با مسئولان ستادی و روسای استانی تاکید کرد که در واگذاری مسئولیت ها شایستگی را ملاک قرار دهید و اگر قرار بود بین یک بانو و یک آقا کسی را به عنوان مدیر انتخاب کنید، تنها شایستگی و توانمندی را ملاک قرار دهید و برای نوشتن حکم مسئولیت برای بانوان توانمند و با صلاحیت دستتان نلرزد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا در این خصوص البته ریاست عالی دانشگاه پیام نور خود پیشقدم شد و تابو شکنی کرد و با انتخاب اولین زن به عنوان رئیس استان آن هم در استان زادگاه خود نشان داد که نه در تنها در شعار بلکه در عمل معتقد به حضور زنان در عرصه های مدیریتی است و از این پس بود که مدیران استانی نیز در واگذاری مسئولیت ها به زنان با دلگرمی اقدام کردند.

در کمتر از دو سالی که از مسئولیت دکتر رستمی ابوسعیدی در دانشگاه پیام نور کشور می گذرد، تعداد زیادی از بانوان در مسئولیت های مختلف سمت گرفتند. حداقل ۳۰ بانو در سمت هایی همچون رئیس مرکز و رئیس واحد در دوره دکتر رستمی مسئولیت مدیریتی گرفته اند و این در حالی است که تعداد بیشتری نیز در مسئولی هایی همچون مدیرمالی، فرهنگی، پژوهشی و نظارت در استان ها به مسئولیت رسیده اند که در تاریخ این دانشگاه بیسابقه بوده است.

انتصاب مشاور بانوان توسط دکتر رستمی ابوسعیدی نشانه دیگری از اهمیت دادن به مطالبات زنان بود که این اقدام توانست در افزایش رضایتمندی کارکنان، اعضای علمی و دانشجویان خانم تاثیر مطلوبی داشته باشد و برخی از مطالبات بانوان از این کانال به ریاست دانشگاه منتقل می شد و از این حیث برای بانوان امنیت و آرامش بیشتری ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا؛ بر مبنای سیاست های اعلام شده ریاست عالی دانشگاه و همچنین تحقق وعده های رئیس جمهور درباره زنان دانشگاه پیام نور سعی دارد از پتانسیل زنان به نحو احسن استفاده کند لذا دیروز طی جلسه ای با حضور رییس دانشگاه پیام نور استان کردستان لیلا خداوردی به عنوان سرپرست جدید واحد فرهنگی دانشجویی دانشگاه پیام نور کردستان معرفی شد.

لیلا خداوردی از کارمندان دانشگاه پیام نور استان کردستان است که از این پس مسئولیت سرپرستی واحد فرهنگی دانشجویی ستاد استان دانشگاه را عهده ­دار می شود.

اسکندر مرادی رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان در این مراسم اظهار داشت: زن و مرد در دین اسلام دارای جایگاهی برابر هستند و مانعی برای حضور زنان در عرصه ‌های مختلف اجتماعی با رعایت موازین شرعی و اخلاقی و از همه مهم ‌تر تناسب شغل آنها با ارزش‌ های دینی و اسلامی وجود ندارد.

وی گفت: ما مردان امروز در روزگاری زندگی می‌کنیم که نمی‌توانیم حضور گسترده‌ی زنان را در عرصه‌ی سیاسی و سیاست‌گذاری‌های کشور نادیده بگیریم.

وی یکی از دلایل انتخاب لیلا خداوردی را به عنوان سرپرست واحد فرهنگی دانشجویی دانشگاه پیام نور کردستان استفاده از ظرفیت زنان در مدیریت های این دانشگاه عنوان کرد و گفت: امیدواریم با این انتخاب شاهد پیشرفت های بیشتر در این واحد باشیم.

این دومین انتصاب بانوان در پست های مدیریتی دانشگاه پیام نور استان کردستان و استفاده از ظرفیت و پتانسل خانم ها است, در شهریور ماه هم خانم مریم احمدی به عنوان رییس جدید دانشگاه پیام نور واحد کامیاران منصوب شد و امروز هم لیلا خداوردی به عنوان سرپرست جدید فرهنگی دانشجویی دانشگاه پیام نور کردستان منصوب شد.