سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: انتظار ما از فرانسه اين است كه تحت تاثير القائات و آدرس هاي غلط برخي از كشورهاي منطقه خليج فارس عليه ايران قرار نگيرد و درباره تحولات منطقه حساس خاورميانه و خليج فارس واقع بين، منصف و دورانديش باشد.

به گزارش یوپنا، سخنگوي وزارت امور خارجه در واكنش به اظهارات رئيس جمهور فرانسه درخصوص كشورمان در سفر به برخي از كشورهاي منطقه خليج فارس، ضمن ابراز تاسف از اين اظهارات گفت: انتظار ما از فرانسه اين است كه تحت تاثير القائات و آدرس هاي غلط برخي از كشورهاي منطقه خليج فارس عليه جمهوري اسلامي ايران قرار نگيرد و درباره تحولات منطقه حساس خاورميانه و خليج فارس واقع بين، منصف و دورانديش باشد.
به گزارش مركز ديپلماسي عمومي و رسانه اي وزارت امور خارجه، بهرام قاسمي افزود: رئيس جمهور فرانسه و ساير مقامات فرانسوي به خوبي مي دانند طرح اينگونه اتهامات عليه جمهوري اسلامي ايران با واقعيات دهه هاي اخير تحولات در منطقه خاورميانه تطابقي ندارد؛ ما معتقديم برخورد مسئولانه ايجاب مي كند كه فرانسه متحدان خود در منطقه خليج فارس را به در پيش گرفتن سياست ها و رويكردهاي عاقلانه و به دور از احساسات متقاعد كند.
وي تاكيد كرد: بارها به مقامات فرانسوي گفته ايم كه برجام قابل مذاكره نيست و اجازه داده نخواهد شد كه موضوعات ديگر به آن اضافه شود؛ ضمن آنكه فرانسه از موضع قاطع كشورمان مبني بر اينكه امور دفاعي ايران قابل مذاكره نيست هم كاملا آگاه است.
سخنگوي وزارت امور خارجه در پايان گفت: گزارش هاي سازمان ملل متحد درخصوص عوامل بروز بحران انساني در يمن نبايد ناديده گرفته شود و در قبال جنايات جاري عربستان سعودي در يمن و بمباران دائم مراكز و اماكن غيرنظامي و كشتار بدون توقف زنان و كودكان و بي گناهان در اين كشور سكوت معناداري در پيش گرفته شود. بدون ترديد، اين سكوت حكام سعودي، چراغ سبزي براي ادامه ارتكاب به چنين اعمال غيرانساني تلقي مي شود. انتظار مي رود دولت فرانسه با اتخاذ تدابير ملموس از جمله وادار كردن متحدان خود در منطقه به توقف فوري جنگ و خونريزي در جهت ايجاد آتش بس و برقراري صلح و ثبات در يمن قدم بردارد.