۱۴۱ کشته و ۱۶۸۳ مصدوم در زلزله کرمانشاه/ بسیاری از راه‌ها باز شده‌اند
۱۴۱ کشته و ۱۶۸۳ مصدوم در زلزله کرمانشاه/ بسیاری از راه‌ها باز شده‌اند

سخنگوی ستاد مدیریت بحران از کشته شدن ۱۴۱ نفرو مصدومیت ۱۶۸۳ نفر در زلزله شب گذشته استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش یوپنا، بهنام سعیدی، سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور در گفت‌وگویی تلویزیونی درخصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده گفت: ۱۴۱ نفر در زلزله شب گذشته کرمانشاه جان خود را از دست داده‌اند. همچنین  هزار و ۶۸۳ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

وی با بیان اینکه مصدومان پس از خروج از زیر آوار به نزدیک‌ترین مراکز درمانی منتقل شده‌اند، اظهار داشت: روند امداد و نجات همچنان ادامه دارد و در همان ساعات اولیه پس از زلزله تعدادی از راه‌های روستایی مسدود شده و زیرساخت‌هایی مانند آب و برق قطع شده که دستگاه‌های متولی در منطقه حاضر و مشکلات را برطرف کردند.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور با بیان اینکه بسیاری از راه‌ها باز شده‌اند، تصریح کرد: اگر راهی بسته باشد در حال تلاش هستیم که در کوتاه‌ترین زمان مشکل را برطرف کنیم.

سعیدی با اشاره به جلسه ستاد مدیریت بحران که شب گذشته برگزار شده بود، خاطرنشان کرد: وزیر کشور دستور دادند تا نیروی انتظامی، نیروهای نظامی ارتش، سپاه و بسیج در منطقه برای امدادرسانی حضور پیدا کنند.

وی اضافه کرد: مردم به شایعاتی که منتشر می‌شود توجهی نکنند و همچنین با توجه به اینکه شدت زمین‌لرزه باعث شده ساختمان‌ها استحکام ماقبل از زلزله را نداشته باشند اگر ساختمانی قابل سکونت نیست مردم حتما احتیاط لازم را داشته باشند تا مشکلی ایجاد نشود.