افتتاح مراکز نوآوری در دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی
افتتاح مراکز نوآوری در دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی

مراکز نوآوری واحد های عجب شیر و ملکان با حضور مدیر پژوهش ، کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور افتتاح شد.

مراکز نوآوری واحد های عجب شیر و ملکان با حضور مدیر پژوهش ، کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور افتتاح شد.
به گزارش یوپنا، مراکز نوآوری دانشگاه های پیام نور واحد عجب شیر و ملکان با حضور علی اصغر شکری؛ مدیر پژوهش ، کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور کشور ، پور فیض؛ رئیس اسبق دانشگاه تبریز و رئیس کنونی پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی ، بخشعلی معصومی؛ رئیس دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی و فرمانداران و مسئولین این شهرستانها و با حضور تعداد کثیری از دانشجویان افتتاح شد.
معصومی ضمن تشکر از زحمات تمامی مسئولین در راستای ایجاد زیر ساخت ها و اخذ مجوزهای لازم برای برپایی این مراکز نوآوری و تقدیر از حمایت های صورت گرفته از سوی سازمان مرکزی ، پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی و فرمانداران و مسئولین شهرستانی ، گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه پیشرو و ماموریت گرا سعی دارد با ایجاد چنین مراکز و تقویت بیش از پیش آنها در راه تبدیل شدن به یک دانشگاه نسل سوم حرکت مستمر و با شتابی داشته باشد.
وی با بیان ویژگیهای دانشگاههای نسل سوم و وجه تمایز آن با دانشگاه های سنتی، گفت : دانشگاه پیام نور می تواند با توجه به زیرساخت های موجود و تقویت آنها و با دارا بودن ۴ هزار عضو هیئت علمی در زمینه تولید علم و تبدیل آن به ثروت گامهای بسیار مهمی برداشته و نقش تاثیر گذار خود در تحقق آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیش از پیش نمایان سازد.
رئیس دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این مراکز نوآوری منحصر به دانشگاه پیام نور نیست ، گفت : هر کس در هر سطحی و در هر جایی از این شهرستان ها که دارای فکر و ایده باشد و بخواهد آن را تبدیل ثروت نماید ما از او استقبال و حمایت خواهیم کرد و در همین جا از تمامی همکاران دانشگاهی و مسئولین شهرستانی و فرمانداران می خواهم با حمایت های بیش از پیش خود ما را در راه تحقق اهداف عالیه نظام و دانشگاه و نیز تربیت دانشجویانی کارآفرین ، خلاق و مبتکر و تحویل آنها به جامعه یاری نمایند.
دکتر معصومی با بیان اینکه آینده کشور و پیشرفت آن با جوانان امروزی تضمین خواهد شد، گفت: وظیفه ماست که با بستر سازی، برنامه ریزی، حمایت همه جانبه و ایجاد محیطی آرام و با نشاط برای دانشجویان ، آنان را پس از فراغت از تحصیل به عنوان یک فرد مبتکر و خلاق و کارآفرین وارد عرصه کار و تلاش نماییم.
پور فیض رئیس اسبق دانشگاه تبریز، استاد تمام پایه ۴۳ دانشگاه و رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی نیز با تشکر از زحمات و حمایت های صورت گرفته تمامی مسئولین ذیربط و ابراز خوشحالی از افتتاح مراکز نوآوری دانشگاه پیام نور ، گفت : مراکز نوآوری و رشد و توسعه آنها، آینده کشور را تضمین خواهد کرد و فلسفه این مراکز ترویج و توسعه فرهنگ نوآوری در کل کشور است ، تا دانش آموزان و دانشجویان ما که به عنوان گنج بی پایانی هستند بتوانند خلاقیت های خود را بروز دهند.
وی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته دنیا چندین برابر درآمد نفتی ما، از راه فروش تکنولوژی درآمد کسب می کنند، گفت : اقتصاد مقاومتی زیربنایی تحت عنوان مرکز نوآوری و رشد و کارآفرینی دارد و همه باید دست در دست هم نهیم و در این راستا گام های سازنده ای برداریم.
پور فیض با اشاره به مقام پنجم ایران در زمینه علم نانو در کل دنیا و ارزشمند دانستن آن ، گفت : از سال ۲۰۱۰ تاکنون موفق به راه اندازی ۳ هزار شرکت دانش بنیان شده ایم که درآمدی حدود ۱۲۰۰۰ میلیارد دلار برای کشور داشته است .
دکتر شکری مدیر پژوهش کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور کشور و مهمان ویژه این مراسم نیز گفت: مراکز نوآوری لازمه رشد و توسعه هستند و دانشگاههای نسل سوم و پیشرفته دیگر صرفا دانشگاه با رسالت آموزشی نیستند و باید در مسیر ترویج خلاقیت ، کارآفرینی و تولید علم و تبدیل آن به ثروت گامهای سریع و محکمی بردارند .
وی با بیان اینکه در این حوزه برنامه ریزی های بسیار خوبی در سازمان مرکزی پیام نور صورت گرفته ، گفت : طرح های اجرای استارت آپ توسط تمامی استانهای کشور در حال اجرا هست که نتایج آن منجر به نوآوری و کارآفرینی خواهد شد.
دکتر شکری با اشاره به پتانسیل خوب موجود در دانشگاه پیام نور برای تبدیل شدن به یک دانشگاه نسل سومی ، گفت : کیفیت بالای آموزشی و استاندارد بودن آموزش در این دانشگاه یکی از امتیازات بالای آن برای دانشجویان است که می تواند باعث بروز و ظهور فارغ التحصیلانی مبتکر ، خلاق و کارآفرین در جامعه شود .