برگزاری یادواره شهدای دانشجو در دانشگاه پیام نور سپیدان
برگزاری یادواره شهدای دانشجو در دانشگاه پیام نور سپیدان

فرمانده حوزه بسیج دانشجویی شهرستان سپیدان از برگزاری مراسم یادواره شهدای دانشجوی این شهرستان خبر داد.

فرمانده حوزه بسیج دانشجویی شهرستان سپیدان از برگزاری مراسم یادواره شهدای دانشجوی این شهرستان خبر داد.

به گزارش یوپنا،

سروان پاسدار ابوطالب اله یاری فرمانده حوزه بسیج دانشجویی شهرستان سپیدان با بیان اینکه دانشجویان قبل از انقلاب در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش اثرگذاری داشتند، گفت: بعد از انقلاب نیز دفاع همه جانبه در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی نقش موثری در شکل‌گیری اهداف انقلاب داشتند.

وی حفظ نام و یاد شهیدان، فضیلت ها و ارزش های والای دفاع مقدس را نیاز امروز جامعه برشمرد و افزود: یادواره های شهدا موجب می‌شود که نسل جوان علاوه بر آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادتبتوانند در راستای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی گام‌های موثری بردارد.

فرمانده حوزه بسیج دانشجویی شهرستان سپیدان اضافه کرد: برای تبیین نقش و جایگاه فرهنگایثار و شهادت که در جنگ متبلور شد، بیش از هر چیز نیازمند بررسی درست دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس هستیم از این رو حرکت جدی تحقیقاتی و علمی پیرامون موضوع ضروری به نظر می رسد.

اله یاری با بیان اینکه بسیج یک فرهنگ دارای شاخصه های ارزشمند است؛ شهدای دانشجو را شهدای سنگرعلم و عمل خواند و افزود: بی تردید آنان با ترجیح دادن سنگرها در جبهه‌ها بر سنگر علم و دانش, مصداق بارز علم و عمل شدند و در این راه جان خود را نیز تقدیم کردند و امروز به عنوان الگوی فرهنگیان و دانش آموزان کشور شدند.

فرمانده حوزه بسیج دانشجویی شهرستان سپیدان تصریح کرد: شهرستان سپیدان بیش از ۴۰۰ شهید والامقام تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده که این افتخاری بزرگ برای این شهرستان و سندی از ایثارگری و گذشت مردان این دیار بوده که باید قدر این شهدا را دانسته و برای ترویجفرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش و جدیت کنیم.

وی با بیان اینکه دانشجویان قبل از انقلاب در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش اثرگذاری داشتند گفت: بعد از انقلاب نیز دفاع همه جانبه در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی نقش موثری در شکل‌گیری اهداف انقلاب داشتند.

فرمانده حوزه بسیج دانشجویی شهرستان سپیدان بیان اینکه باید قدر شهدا را بدانیم، عنوان کرد: شهدا راه و مسیر حرکت را برای ما ترسیم کردند و عظمت، اقتدار و عزت ایران اسلامی، امروز مدیون خون این شهدا است.

وی با تاکید بر اینکه فضیلت ها و ارزش هایی که شهدا برای شناساندن آن به نسل بعد از خود، خون خود را تقدیم انقلاب کردند، نباید فراموش شود، خاطر نشان کرد: یکی از نیازهای اساسی امروز کشور ما، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد شهیدان است.

اله یاری با بیان اینکه عرصه جهانی، میدان سقوط و ظهور است، تصریح کرد: سقوط ابر قدرت ها و ظهور تفکر مهدویت و ولایت مداری، از جمله اهدافی است که شهدا برای تحقق آن پیش قدم شدند.

گفتنی است این مراسم روز پنج شنبه۲آذر از ساعت ۹:۳صبح در سالن همایش دانشگاه پیام نوربرگزار می شود.چهارشهید دانشجوی سپیدان شهیدان محمد رضا صالحی، مراد کریمی، داوود صدیق و علی حسن اسماعیلی می باشند./ایسکا نیوز