جشن دانش آموختگی ۴۰۰ دانش آموخته دانشگاه پیام نور شیراز
جشن دانش آموختگی ۴۰۰ دانش آموخته دانشگاه پیام نور شیراز

رییس دانشگاه پیام نور شیراز در جشن دانش آموختگی فارغ التحصیلان این دانشگاه گفت: در سایه ارتباط علم با صنعت توسعه مراکز علمی و دانشگاهی محقق خواهد شد.

رییس دانشگاه پیام نور شیراز در جشن دانش آموختگی فارغ التحصیلان این دانشگاه گفت: در سایه ارتباط علم با صنعت توسعه مراکز علمی و دانشگاهی محقق خواهد شد.
به گزارش یوپنا، در این آیین قاسم فروزانی رییس دانشگاه پیام نور شیراز گفت: در جهان امروز پیشرفت و توسعه کشورها بر مبنای علم ، دانش و پژوهش استوار است و تاکنون کشوری بدون تکیه بر توسعه علم و پژوهش به پیشرفت واقعی دست پیدا نکرده است.
وی به نقش موثر علم ، پژوهش و فناوری به عنوان یک مسأله حیاتی در پیشرفت و استقلال کشور اشاره کرد و افزود: باید حمایت‌های همه جانبه برای ارتقاء شاخص‌های علمی و فناوری قرار گرفته شود و دانشگاه ظرفیت های لازم را در این خصوص بوجود آورد.
فروزانی با بیان موفقیت‌های اخیر کشورمان در زمینه های مختلف از جمله هسته‌ای، سلول‌های بنیادی ، پزشکی و طراحی و ساخت انواع موشک و هواپیما …گفت:این موفقیتها بدون شک نتیجه تحقیقات نیروهای متخصص و بکارگیری بحث پژوهش و فناوری و ارتباط با صنعت است.
رییس دانشگاه پیام نور شیراز اضافه کرد: در سایه چنین ارتباطی یعنی علم ، فناوری و ارتباط با صنعت و کارآفرینی ، توسعه علمی در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و توسعه فناوری در صنایع بطور همزمان اتفاق می‌افتد و این مساله باعث شکوه و بالندگی و توسعه کشور خواهد شد .
قاسم افزود: اگر چه امروز تلاش و فعالیت های شما دانشجویان و اساتید به ثمر نشسته و موفق به اخذ مدرک کارشناسی شده اید اما باید بدانید فارغ التحصیلی پایان راه نیست ، بلکه آغاز راهی برای کسب مدارج علمی بالاتر به حساب می آید.
حجت الاسلام والمسلمین حافظ ثابت مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه پیام نور استان فارس نیز گفت: علم عامل اقتدار است، علم عامل شکوه و عظمت است و کسانی که به دنبال علم و علم اندوزی می روند از اقتدار و شکوه برخوردارند .
وی افزود:امیدوارم بتوانیم با مطالعه ، تحقیق و پژوهش به حرکت علمی کشور ادامه دهیم و با قدم های بلند و با اراده برای آینده کشور عزیزمان منشا خیر و برکت و برای جامعه منشا خدمات ارزشمند باشیم.
اجرای گروه موسیقی ، اجرای تک خوانی ، اجرای موسیقی و طنز ، برگزاری مسابقه ، اجرای چندین کلیپ ، عکس یادگاری ، پذیرایی و همچنین مراسم قرعه کشی و اهداء جوایز از دیگر بخشهای جشن فارغ التحصیلان ورودی ۹۶ دانشگاه پیام نور شیراز بود.