رئیس کمیسیون آموزش مجلس در دانشگاه پیام نور البرز: جریان دانشجویی به عنوان جریانی مطالبه‌گر وپیشرو در جامعه مطرح شود
رئیس کمیسیون آموزش مجلس در دانشگاه پیام نور البرز: جریان دانشجویی به عنوان جریانی مطالبه‌گر وپیشرو در جامعه مطرح شود

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مجلس تلاش‌های برای کمک به مراکز علمی از جمله دانشگاه‌ها داشته است، گفت: جریان دانشجویی به عنوان جریانی مطالبه‌گر وپیشرو در جامعه مطرح شود.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مجلس تلاش‌های برای کمک به مراکز علمی از جمله دانشگاه‌ها داشته است، گفت: جریان دانشجویی به عنوان جریانی مطالبه‌گر وپیشرو در جامعه مطرح شود.

به گزارش یوپنا، محمد مهدی زاهدی با حضور در مراسم روز دانشجو در دانشگاه پیام نور استان البرز، گفت: جریان مبارزه با استکبار تنها مرتبط به یک مقطع خاص نیست، در ۲ماه گذشته آمریکا و ایادی آن به به راه انداختن جریاناتی مانند انتخابات اقلیم کردستان، کودتا علیه مردم یمن، داعش و انتقال پایتخت رژیم جعلی اسراییل غاصب، سعی دارند تا منطقه را به آشوب بکشانند، در یک چنین شرایطی دانشجویان باید بیدار باشند و با بصیرت‌افزایی به راحتی از کنار این مسایل عبور نکنند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر امنیت و آسایش نداشته باشیم به وضعیتی مانند عراق و یمن دچار می‌شویم و دانشجویان باید همه این موارد را مطالبه و افشاگری کنند.

زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکا همواره نشان داده که قابل اعتماد نیست، ترامپ آنقدرها که می‌گویند دیوانه نیست، بازیگر جریان صهیونیست است و ماموریت دارد تا اینگونه برخورد کند تا به بهانه دیوانه بودن به راحتی از کنارش بگذریم.

زاهدی رییس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس در ادامه از اهمیت برگزاری اینگونه مراسمات و گرامیداشت یاد وخاطره شهدا دانشجو سخن گفت.

وی افزود: جریان دانشجویی به عنوان جریانی مطالبه‌گر وپیشرو در جامعه نمود پیدا می‌کند وهیچگاه نباید به انزوا برود که دراین بین نگاه کارآفرینی به دانشجویان و قوانینی از جمله قانون رفع موانع تولید، اصلاح پایه مقررات مالی دولت، برنامه ششم توسعه، قانون حمایت از صندوق نوآوری وشکوفایی وشرکت‌های دانش‌بنیان تاثیر شگرفی در بحث کارآفرینی دانشجویان دارد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس درادامه خاطر نشان کرد: مهم‌ترین دغدغه دانشجویان امروز اشتغال است که آموزش‌های عالی کشور درجهت رفع این دغدغه وتضمین ایجاد اشتغال برای دانشجویان اعلام آمادگی کرده است و کمیسیون آموزش مجلس نیز در قوانین بودجه سنواتی با تخصیص بودجه به منظور گذراندن دوره های مختلف برای دانشجویان فارغ التحصیل به اشتغال زایی برای دانشجویان تاکید کرده است.

زاهدی پیشنهاد داد: دانشگاه پیام نور باید نگاهی مهارتی داشته باشد ومهارت‌های کاربردی را در حوزه های مختلف به دانشجویان عرضه کند.

وی اظهارکرد: مسئولان باید به دانشجویان نزدیک شده وگوش شنوا برای حرف‌های از سر اخلاص دانشجویان داشته باشند تا نشان دهند دانشجویان از اهمیت وارزش والایی برخوردار هستند.

زاهدی از ارایه طرح آمایش سرزمین به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و اظهارکرد: این طرح به تصویب رسیده و تمامی مراحل تا انتها که همان کسب علم به همراه حرفه و تضمین واقعی برای ایجاد اشتغال است، در آن دیده شده است.

وی ادامه داد: در قوانین بودجه سنواتی اعتبارات خوبی برای فارغ‌التحصیلان تخصیص یافته تا با ارایه آموزش و مهارت‌های لازم، ایجاد کارگاه‌ها و کمک به بنگاه‌های اقتصادی از طریق راهکارهایی همچون کاهش مالیات در صورت ارائه آموزش به این افراد بتوان علاوه بر ایجاد اشتغال کارآفرینی را نیز در کشور گسترش داد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مجلس تلاش خود را کرده‌ایم تا به مراکز علمی از جمله دانشگاه‌ها کمک‌هایی شود و مجلس در ارتباط با این مراکز افزایش بودجه داشته تا فشار مالی زیادی بر روی دانشجویان وارد نشود./خانه ملت