معاون وزیر ارتباطات با اشاره به رفع اشکال طرح رجیستری گفت: شکایاتی در اجرای این طرح از سوی مردم دریافت کردیم که برای رضایت مردم، تسهیلات ویژه‌ و در ثبت شناسه گوشی برخی دارندگان گوشی غیرقانونی در نظر گرفته شد.

به گزارش یوپنا به نقل از  فارس، حسین فلاح جوشقانی امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت طرح ثبت شناسه تلفن همراه (رجیستری) اظهار داشت: طرح رجیستری گوشی‌ و تبلت‌های اپل از ۱۴ آذر آغاز شد و قطع گوشی‌های غیرقانونی این برند از ۱۷ دی‌ماه شروع شد که ۲ تا ۳ روز نیز بیشتر به دارندگان گوشی‌های غیرقانونی برای فعال‌سازی مهلت دادیم.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۲۵ هزار گوشی قطع شده است، بقیه نیز طبق نوبت اعلامی قطع خواهند شد و به طورکلی حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار گوشی غیرقانونی در شبکه دیده شده‌اند.

وی با بیان اینکه اشکالاتی در سیستم رجیستری وجود داشت که با گذشت زمان، مشکلات طرح به مرور در حال مرتفع شدن است، گفت: شکایاتی به سامانه ۰۹۶۳۶۶ از طرف مردم ارسال شده بود که این گزارش‌ها بررسی و به اغلب آنها ترتیب اثر داده شد، تا رضایت مردم حاصل بیش از پیش حاصل شود.

وی ادامه داد: برای کسانی که اظهار می‌کردند در روز ۱۳ آذر گوشی خود را روشن کرده‌اند، یا ادعا کرده‌اند تسهیلاتی قرار داده‌ایم که گوشی آنها در سیستم ثبت شد، همچنین برخی اعلام می کردند که گوشی را تعمیر کرده‌اند که بعداز برخی تعمیرات که برد سیستم عوض می‌شود، شماره سریال گوشی عوض خواهد شد یا گوشی مشمول گارانتی بوده و گوشی جدیدی تحویل مشتری داده شده است که برای این افراد نیز پس از تحویل مستندات و تعویض گوشی تعداد زیادی از مشکلات برطرف شده‌اند.

وی گفت: همچنین شکایت‌هایی از سوی مسافران درباره ثبت گوشی‌های مسافری در سامانه گمرک دریافت کردیم که اکنون سامانه گمرک برای گوشی‌های مسافری، یک هفته است که راه‌اندازی شده و مسافران می‌توانند تا یک ماه گوشی خود را در این سامانه ثبت کنند.