فرماندهی ارتش سوریه از آزادی کامل فرودگاه نظامی ابوالضهور و ۳۰۰ شهرک و روستا در مثلث مرزی سه استان حماه، ادلب و حلب خبر داد.

فرماندهی ارتش سوریه از آزادی کامل فرودگاه نظامی ابوالضهور و ۳۰۰ شهرک و روستا در مثلث مرزی سه استان حماه، ادلب و حلب خبر داد.

به گزارش یوپنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، روز گذشته منابع نظامی در ارتش سوریه از ورود به این فرودگاه و تسلط بر آن خبر داده بودند اما رسما آزادی آن اعلام نشده بود.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بعد از عملیات چشمگیری که نیروهای مسلح با همکاری نیروهای هم‌پیمان انجام دادند ارتش کنترل فرودگاه نظامی ابوالضهور در حومه جنوب شرقی ادلب را در دست گرفت و تیم مهندسی به خنثی‌سازی بمب و مین‌های کار گذاشته شده در آن پرداختند.

در این بیانیه آمده است: فرودگاه ابوالضهور دومین پایگاه بزرگ نظامی در شمال سوریه است و به دلیل اینکه بین استان‌های حماه، حلب و ادلب واقع شده است، اهمیت استراتژیکی دارد. با این دستاورد ۳۰۰ شهرک و روستا در مرزهای سه استان حماه، ادلب و حلب آزاد شد و عملیات به محاصره داعش در منطقه و تأمین دومین مسیر اصلی بین حماه و حلب و مسیر خناصر منجر شد.

موقعیت فرودگاه نظامی ابوالضهور و مناطق تحت کنترل داعش(خاکستری) و النصره(سبز) که توسط ارتش سوریه محاصره شده است

وزارت دفاع روسیه نیز امروز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای دولتی سوریه و یگان‌های دفاع مردمی وابسته به ارتش حمله به مواضع جبهه النصره را که در بخش شرقی استان ادلب محاصره شده‌اند و تعدادشان به بیش از ۱۵۰۰ تن می‌رسد، آغاز کرده‌اند.