بررسی قسمت درآمدهای لایحه بودجه نشان می‌دهد، یک اختلاف ۳۳ هزار میلیارد تومانی تنها در این بخش با قانون برنامه ششم توسعه وجود دارد.

به گزارش یوپنا،بررسی لایحه بودجه دولت و برنامه ششم توسعه نشان می دهد برای سال آینده در ارقام کلان متعددی چه به لحاظ درآمدی و چه به لحاظ هزینه‌ای فاصله جدی وجود دارد. به عنوان مثال در قسمت درآمدها در لایحه دولت ۱۹۳ هزار میلیارد تومان درج شده اما در قانون برنامه ششم توسعه به عنوان یک سند بالادستی ۲۲۵هزار میلیارد تومان ذکر شده است. تنها در این قسمت که یکی از بخشهای مهم لایحه بودجه می‌باشد اختلاف ۳۳ هزار میلیارد تومانی با قانون برنامه ششم توسعه وجود دارد.

در قسمت درامدهای مالیاتی نیز در برنامه ششم، دولت مکلف به وصول ۱۶۰ هزار میلیارد تومان شده اما در لایحه عدد ۱۲۸ هزار میلیارد تومان ذکر شده است.

در قسمت اعتبارات هزینه‌ای برنامه ششم، عدد ۲۸۹ هزار میلیارد تومان درج شده اما در لایحه دولت عدد ۲۷۶ هزار میلیارد تومان ذکر شده است.

همچنین برنامه ششم توسعه اعتبارت عمرانی سال آینده را ۷۸ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته اما لایحه دولت تنها به عدد ۶۰ هزار میلیارد تومان بسنده کرده است.