رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلول بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران به تولید اولین محصول سلول های بنیادی پوست در کشور اشاره کرد و گفت: ایران با راه اندازی خط تولید این محصول جزو ۱۳ کشور برتر دنیا در زمینه تولید سلول های بنیادی پوست و محصولات پوستی قرار گرفت.

به گزارش یوپنا، دکتر محمد علی نیلفروش زاده روز یکشنبه در مراسم رونمایی اولین محصول سلول بنیادی پوست در مرکز تحقیقات پوست و سلول بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: ۳ محصول دیگر در این زمینه طی ۶ ماه آینده تولید می شود که با این شرایط ایران جزو ۵ کشور تولید کننده بیش از ۲ محصول در این زمینه قرار خواهد گرفت.
وی به پیشرفت ها در زمینه سلول های بنیادی در حوزه پوست اشاره کرد و گفت: شرکت های بنیادی بازساختی در آمریکا بالاترین تعداد را دارد که ۳۴۹ شرکت در آمریکا، ۱۸۵ شرکت در کشورهای اروپایی و ۱۱۲ شرکت در کشورهای آسیایی فعال هستند.
نیلفروش زاده با اشاره به محصولات در بازار حوزه طب بازساختی در دنیا اشاره کرد و افزود: پوست و محصولات زخم های مقام به درمان و بافت پوست بیش از ۵۰ درصد حیطه طب بازساختی را تشکیل می دهد.
وی ادامه داد که آمریکا در توزیع محصولات طب بازساختی در حوزه پوست، بالاترین رتبه را دارد و بعد از آن انگلیس و سپس کشورهایی مانند فرانسه، کره ، سوئد و سنگاپور قرار دارند.
نیلفروش زاده به رشد سریع مقالات علمی در این زمینه اشاره کرد و گفت: در سال ۲۰۱۶ میلادی ۵۲۰ مقاله در حوزه پوست در دنیا منتشر شده و در ایران هم در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ رشد سریع داشته که مقالات منتشره از ۲۴ مقاله به دو برابر افزایش یافته است.
وی ادامه داد مشارکت مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی در تولید این محصول بسیار موثر بوده و با ادامه این روند به موفقیت های بزرگی دست خواهیم یافت .