جلسه ۸۰۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی برگزار شد.

به گزارش یوپنا به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر محمدرضا مخبر درفولی در انتهای جلسه در جمع خبرنگاران ضمن گرامی داشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: با توجه به اظهار نگرانی صورت گرفته از جانب چند تن از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی که اساتید مبرز و با سابقه درخصوص مصوبه مجلس شورای اسلامی برای حقوق و مزایای اعضای هیئت علمی و روند پلکانی مالیات داشتند، جلسه به بحث و تبادل نظر در این پرداخت.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص از مجلس شورای اسلامی خواستار شدند به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تشریح کرد: مغزهای متفکر و پژوهشگران اصلی کشور که سرمایه های بزرگ برای خلق ثروت مادی و اعتبار معنوی برای کشور هستند در دانشگاه ها هستند.
وی افزود: پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف علوم مانند داشن هسته ای، زیست فناوری، نانوتکنولوژی، علوم پایه، پزشکی، مهندسی و… مرهون خدمات این افراد است که باید مجلس شورای اسلامی به این گنجینه توجه ویژه داشته باشد و اسباب دلسردی و نگرانی اعضای هیئت علمی مطرح نشود.
دکتر مخبر دزفولی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مسئله طی یک اظهار نظر جمعی بر توجه ویژه بر نقش اساتید دانشگاه و محققین کشور و ادای حقوق گوناگون آنها تاکید کرد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین از ادامه بررسی علل و عوامل فرهنگی و اجتماعی مسائل پیش آمده در کشور در ماه گذشته خبر داد.
وی در ادامه با اشاره تشکیل دو جلسه از کمیته انتخاب روسای دانشگاه های کشور با حضور اعضای آن از انتخاب چند نفر از روسای دانشگاه ها در این جلسات خبر داد.
دکتر مخبر دزفولی گفت: بر این اساس دکتر یعقوب محمدی فر به عنوان رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان، دکتر ابراهیم صالحی عمران به عنوان رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای، دکتر علی اصغر مولوی به عنوان رئیس دانشگاه حکیم سبزواری، دکتر مهناز ملانظری به عنوان رئیس دانشگاه الزهرا(س)، دکتر حمید نادگران به عنوان رئیس دانشگاه شیراز، دکتر محمدرضا زمانی به عنوان رئیس دانشگاه پیام نور، دکتر سید محسن نجفیان به عنوان رئیس دانشگاه زنجان، دکتر علی بهادر به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر ارسلان خالدی فر به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد انتخاب شدند.