مسابقات سازه‌های ماکارونی و بتن در دانشگاه پیام نور بوشهر برگزار می‌شود
مسابقات سازه‌های ماکارونی و بتن در دانشگاه پیام نور بوشهر برگزار می‌شود

پنجمین دوره مسابقات منطقه ای سازه های ماکارونی و اولین دوره سازه های بتنی، پنجم اسفند ماه ۹۶ در دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر برگزار می شود.

پنجمین دوره مسابقات منطقه ای سازه های ماکارونی و اولین دوره سازه های بتنی، ششم اسفند ماه ۹۶ در دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر برگزار می شود.

به گزارش یوپنا، نرگس مقدسی؛ دبیر علمی این دوره از مسابقات با اعلام این خبر گفت: تاکنون ۶۰ تیم (۴۰ تیم دانش آموزی و ۲۰ تیم دانشجویی) در پنجمین دوره مسابقات سازه‌های ماکارونی و اولین دوره مسابقات بتن به میزبانی دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر ثبت‌نام کرده‌اند.

مقدسی افزود: این مسابقات روز پنجم اسفند به مناسبت بزرگداشت روز مهندس به میزبانی دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر و به همت انجمن علمی و دانشجویی این مرکز برگزار می شود و  تاکنون تیم هایی از استان‌های فارس، هرمزگان، خوزستان ثبت‌نام کرده‌اند و تا پایان بهمن ماه مهلت ثبت نام ادامه دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: این دوره از مسابقات در گرایش بتن سبک و گرایش سازه‌های ماکارونی راندمان ۴۵ سانتیمتری ویژه دانشجویان و دانش آموزان و گرایش ۴۵ سانتیمتری سنگین ویژه دانشجویان برگزار می شود.

دبیر علمی مسابقات سازه‌های ماکارونی و بتن افزود: برای برندگان این مسابقات بیش از ۶۰ میلیون ریال جایزه در نظر گرفته شده است و علاقمندان می‌توانند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.cpme.ir مراجعه کنند.

وی همچنین درخصوص اقدامات آموزشی که در راستای آشنایی دانش‌آموزان با این مسابقات علمی انجام شده است نیز گفت: در جریان پنجمین دوره مسابقات منطقه ای سازه های ماکارونی و بتن دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر، تیم آموزش سازه‌های ماکارونی این دانشگاه با حضور در مدارس استان بوشهر به بیان اصول طراحی و ساخت سازه های ماکارونی می‌پردازند.

دبیر علمی مسابقات سازه‌های ماکارونی و بتن دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر با بیان این مطلب که کارگاه‌های این دوره از مسابقات از اواسط آبان شروع شده و تا به امروز بیش از ۳۰۰ دانش آموز شرکت کرده‌اند، اظهار امیدواری کرد با توجه به استقبال دانش‌آموزان این تعداد به بیش از ۵۰۰ نفر برسد.

مقدسی در پایان اذعان داشت: برای اولین بار کارگاه‌های آموزشی علاوه بر مدارس و دانشگاه‌ها در مراکز فنی و حرفه‌ای نیز توسط این تیم آموزشی برگزار شد که کارآموزان پس از یادگیری نکات طراحی، تحلیل و ساخت سازه‌های ماکارونی به طراحی و ساخت سازه‌های خود پرداختند و پس از بارگذاری سازه‌ها با نقاط ضعف و قوت سازه خود آشنا شدند.