مرکز ارتقای شایستگی های حرفه ای دانشجویان در دانشگاه پیام نور مرکز قرچک – ورامین افتتاح شد
مرکز ارتقای شایستگی های حرفه ای دانشجویان در دانشگاه پیام نور مرکز قرچک – ورامین افتتاح شد

مرکز ارتقای شایستگی های حرفه ای دانشجویان برای نخستین بار در سطح کشور در دانشگاه پیام نور مرکز قرچک – ورامین با حضور تنی چند از مسئولین استانی و فرماندار شهرستان افتتاح شد.

مرکز ارتقای شایستگی های حرفه ای دانشجویان برای نخستین بار در سطح کشور در دانشگاه پیام نور مرکز قرچک – ورامین با حضور تنی چند از مسئولین استانی و فرماندار شهرستان افتتاح شد.

به گزارش یوپنا، مرکز ارتقای شایستگی های حرفه ای دانشجویان برای نخستین بار در سطح دانشگاه های پیام نور کل کشور در مرکز قرچک – ورامین و با حضور مسعود مرسلپور؛ فرماندار شهرستان قرچک، سهراب عسگری؛ ریاست دانشگاه پیام نور مرکز قرچک-ورامین و حسین بابایان؛ مدیرکل اداره آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، مهدی نیکبخت؛ رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان، سعید شاهدوست؛ معاون آموزشی اداره کل فنی و حرفه ای استان تهران افتتاح شد.

در این مراسم سهراب عسگری؛ رئیس دانشگاه پیام نور مرکز قرچک – ورامین ضمن خیرمقدم به مدعوین و تبریک فرارسیدن ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ، درک صحیح و شناخت از شرایط روز جامعه را لازمه توجه به امر آموزش در عرصه پرورش استعدادهای مهارتی دانست و افزود : امروز نسل چهارم دانشگاهها بر اساس کارآفرینی و مهارت پروری شکل گرفته اند و پرداختن صرف به دانش ها و علوم انسانی که بصورت فارغ التحصیلان جویای کار وارد جامعه می شوند جایگاهی ندارد.

وی همچنین در خصوص پرداختن به موضوع پرورش استعدادهای مهارتی دانشجویان در فضاهای دانشگاهی گفت: دانشگاه پیام نور استان تهران در سالیان اخیر در این خصوص اهتمام ویژه ای داشته و مراکز و واحدها نیز با ایجاد دفاتر آموزش های آزاد و واحدهای کارآمد سعی دارند با استفاده از ظرفیت علمی اساتید و توانمندی های دانشجویان در مسیر رفع بیکاری جوانان و تحصیلکردگان دانشگاهی گام بردارند.

عسگری تصریح کرد:  مرکز قرچک – ورامین با تمام ظرفیت خود ضمن تعامل مشترک با کلیه دستگاههای مسئول در این زمینه و خصوصا فرمانداری شهرستان که همواره درصدد ایجاد حوزه های کارآفرینی و ورود بخش صنعت به فضای کسب و کار شهرستان بوده، سعی دارد رسالت خویش را به احسن وجه به انجام برساند که به لطف تلاش های صورت پذیرفته ،طبق بررسی های انجام شده در این زمینه حائز رتبه چهارم در میان دانشگاه های فعال گردیده است.

در ادامه این مراسم مدیرکل اداره آموزش فنی و حرفه ای استان تهران ضمن تقدیر و تشکر از رئیس و مسئولین دانشگاه به جهت نگرش مثبت و همسو در موضوع کارآفرینی ، افزایش توانمندی های حرفه ای دانشجویان را بعنوان یک اصل مهم در مسیر کاستن از خیل بیکاران آینده عنوان نمود و افزود : یکی از عوامل اصلی بیکاری به حوزه فرهنگ و رواج فرهنگ اشتباه مدرک گرایی مربوط می باشد.

بابایان همچنین با اشاره به نرخ بیکاری بسیار بالا در حوزه فارغ التحصیلان دانشگاهی، دیدگاههای جدید مسئولین و مدیران دانشگاهی را که بر اصل پرورش استعدادهای حرفه ای و فنی دانشجویان تاکید دارد ستود و گفت : پرورش مهارت های فنی افرادی که در حوزه آموزش عالی و دانشگاه هستند ، یکی از اولویت های اصلی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران است و از این جهت ایجاد نخستین مرکز ارتقای توانمندی های حرفه ای دانشجویان در دانشگاه پیام نور مرکز قرچک – ورامین که با همت و پیگیری های مجدانه دکتر عسگری ریاست دانشگاه و دیگر مسئولین دانشگاهی ایجاد گردید، بسیار حائز اهمیت و توجه شایان است.
در پایان این مراسم مجوز رسمی افتتاح نخستین مرکز ارتقای شایستگی های حرفه ای دانشجویان در دانشگاه پیام نور مرکز قرچک – ورامین توسط مهندس بابایان مدیرکل اداره آموزش فنی و حرفه ای استان تهران به دکتر سهراب عسگری ریاست دانشگاه پیام نور مرکز قرچک – ورامین اعطا گردید و این مرکز بطور رسمی فعالیت خود را آغاز نمود.