حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، عبدالله جوادی آملی و سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید و سید هاشم حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت قم در بیاناتی جداگانه از آحاد ملت بزرگ ایران برای حضوری باشکوه و دشمن شکن در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کردند.

به گزارش یوپنا، این بزرگان با اشاره به حساسیت راهپیمایی امسال ۲۲ بهمن، از مردم خواستند با حضور گسترده و چشمگیر خود در این صحنه حماسی، بار دیگر سیلی محکمی بر دشمنان اسلام و انقلاب وارد و آنها را برای همیشه مایوس و ناامید کنند.

** آیت الله ناصر مکارم شیرازی در سخنانی در درس خارج فقه خود، بر ضرورت حضور حماسی، گسترده و پرشور مردم بصیر ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن تاکید کرد وگفت: همه باید در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرده و ضربه ای دیگر به دشمن وارد کنند، با راهپیمایی ۲۲ بهمن معلوم می شود که مردم بعد از حدود ۴۰ سال به انقلاب خود علاقه مند هستند و این راهپیمایی های عظیم نشانه وفاداری ملت به انقلاب است و با این کار دشمن را مایوس و نا امید می کنند.

وی با بیان این که ناآرامی های اخیر امید کاذبی برای دشمن دشمنان ایجاد کرده است، اظهار داشت: باید با حضور پرشور نشان دهیم که این امید به ناامیدی منتهی می شود.
وی با اشاره به تفاوت انقلاب اسلامی با انقلاب های دیگر ادامه داد: انقلاب ما با همه انقلاب های دنیا تفاوت واضحی داشت انقلاب های دیگر متکی بر غرب و شرق بوده و بدون آن نمی توانستند کار را پیش ببرند اما انقلاب اسلامی بدون تکیه بر شرق و غرب به پیروزی رسید و پیشرفت کرد.

** آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید نیز در سخنانی با تاکید بر این که آحاد مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن برای نشان دادن عزت و اقتدار جمهوری اسلامی، شرکت کنند، یادآورشد: حمایت و حفظ انقلاب از اوجب واجبات است، در روز ۲۲ بهمن همه باید در صحنه حاضر شوند و عزت ایران را به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: این انقلاب که ۴۰ سال است با عزت و اقتدار در برابر کارشکنی ها و دشمنی های فراوان غرب و استکبار و صهیونیست ها ایستاده است و همینطور هم خواهد ایستاد، خواب را از چشم مستکبران ربوده است.
وی بیان کرد: شعارهای اول انقلاب را نباید فراموش کنیم، ارزش های انقلاب با فداکاری مردم به وجود آمد و برای پیروزی انقلاب همین مردم خون دادند.

وی با بیان این که سازش با آمریکا و اروپا برخلاف ارزش های انقلاب است، اضافه کرد: این انقلاب مسئولیت بزرگی برعهده مسئولان نظام گذاشت و همه باید در راستای گفتمان امام خمینی(ره) حرکت نمایند.

** آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید از همه مردم ایران برای حضور باشکوه در راهپیمایی حماسی ۲۲ بهمن دعوت کرد و گفت: ضمن احترام به همه اصناف و قشرهای جامعه، همه مردم با وجود برخی ایرادات و مشکلات که در کشور وجود دارد، در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند.

وی در ابتدای درس اخلاق خود بیان داشت: مردم با حضور در راهپیمایی، عزت و شکوه اسلام و نظام اسلامی را بخواهند، دفاع ما از اصل انقلاب و نظام باشد، در صحنه به خوبی حضور داشته باشیم و به خصوص زنان با حضور خود عفاف و حجاب را بیش از پیش شکوفا کنند.

وی با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن، از همه قشرها به ویژه بانوان برای حضور پررنگ در این راهپیمایی دعوت کرد و گفت: زنان در مقابل این رفتار برخی از دختران ناآگاه که روسری خود را برداشتند باید همپای مردان در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پیدا کنند و اعلام کنند که شعار ما این آیه قرآن است که می فرماید «وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَی جُیُوبِهِنَّ»

** آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از دیگر مراجع تقلید نیز با دعوت از همگان به حضور پرشور در راهییمایی ۲۲ بهمن گفت: حضور مردم در همه برهه های حساس، برای دفاع از اسلام و انقلاب فوق انتظار ما بوده است.
وی با بیان این که مردم ایران صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند، گفت: ما باید قدردان این ملت شریف و وظیفه شناس باشیم، چراکه همیشه در هر شرایطی برای دفاع از اسلام و انقلاب بیش از انتظار ما در صحنه حضور داشته اند.
آیت الله علوی گرگانی حضور پرشور مردم در گردهمایی های سیاسی از جمله انتخابات و راهپیمایی ها را نشان از دلسوزی ملت نسبت به انقلاب و خون شهدا دانست و افزود: مردم ما یک بار دیگر در ۲۲ بهمن امسال وفاداری خود را به انقلاب اسلامی نشان خواهند داد.

** آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نیز با تاکید بر این که همه بدانند ملت بزرگ ایران با قدرت پای انقلاب خود ایستاده است گفت: مردم رشید ایران اسلامی با حضور گسترده و حماسی خود در راهپیمایی ۲۲بهمن بار دیگر نقشه دشمنان را نقش برآب خواهند کرد.

وی با بیان این که ملت بزرگ ایران بداند که مامن و پناهگاه آنها انقلاب اسلامی، نظام و رهبری است تاکید کرد: نسبت به کشور و مردم دلسوزتر از نظام و مسئولان کشور وجود ندارد، چراکه دیگران خیرخواه ما نیستند بلکه آنها به دنبال منافع خود هستند.

وی با بیان این که از همان آغاز نهضت امام (ره) تاکنون، ملت ایران با انواع توطئه ها، تحریم ها و شبیخون های فرهنگی مواجه شده است تصریح کرد: با وجود تمام این مشکلات، ملت ایران در برابر این توطئه ها همواره در صحنه حضور داشته و در روز ۲۲ بهمن امسال نیز خلاف میل دشمن با حضور گسترده و چشمگیر مانع از تعبیر خواب دشمن علیه این نظام اسلامی خواهند شد.

منبع: ایرنا