کارگاه آموزشی عفاف و حجاب با عنوان” گرانفروشها به بهشت می روند” با حضور دبیران کانونهای نمره بیست و اعضای تحریره نشریه به مناسبت ایّام فاطمیّه و ایّام الله دهه فجر در سالن جلسات دانشگاه پیام نور استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش یوپنا ،صدیقه زمانی، استاد حوزه و دانشگاه در این کارگاه به اهمیت تغییر نگرش نسبت به حقیقت حجاب اشاره کرد و افزود: حجاب یکی از ابزارها برای به فعالیت درآوردن استعدادهای مختلف نهفته در وجود یک زن و از کلیدهای موفقیت در زندگی است.
زمانی مطالبی در خصوص هویت زن و پیدایش زمینه لازم برای توجه به حقیقت حجاب مطرح کرد و اظهار داشت: زن بر اساس حکم فطرت، عقل، تجربه و دین، در مقایسه با مرد، دارای احساسات و عواطفی قوی بوده و هنگام تصمیم گیری ها، در عین عقلانی عمل کردن، تأثیر پذیری بیشتری از احساسات و عواطف خود دارد و حجاب به عنوان یکی از حقوق و تکالیف زن با توجه به هویت او، مسئله ای مهم و سرنوشت ساز است.
وی به مدیریت احساس اشاره کرد و افزود: اصلی ترین پردازشی که سیستم حجاب بر روی زن انجام می دهد، ارتقاء قدرت مدیریت احساس در او، به منظور ارتقاء کیفیت زندگی است که احتیاج به یک تصمیم گیری شبکه ای می باشد.
ایشان گفت: تصمیم گیری شبکه ای یعنی هر تصمیمی که می گیریم باید اثر و نتیجه اش جمعی، به نفع فکر و روح، تمام موجودات و محیط را در بربگیرد و پایدار و روبه سوی ابدیت هم باشد.
زمانی به تعیین و تشخیص موقعیت های خطرخیز و بحران زا نیز اشاره کرد و افزود: خودمحوری، ظاهرگروی، بدحجابی، عدم رعایت حجاب در سنین پایین، عدم رعایت حدود شرعی در میان فامیل و … از جمله مصادیق خطر و نمونه های بحران در مسیر حرکت به سمت مدیریت احساس و انتخاب حجاب می باشند.