معاون اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی از اعطای تسهیلات خوداشتغالی به فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور استان در حوزه گیاهان دارویی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی از اعطای تسهیلات خوداشتغالی به فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور استان در حوزه گیاهان دارویی خبر داد.

مهندس رسولیان معاونت حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: تولیدی زمانی می‌تواند موفق شود که عامل ایجاد صادرات شده و بتواند از واردات بی‌رویه جلوگیری کند. خراسان رضوی ظرفیت‌های متعددی در بخش کشاورزی از جمله محصولات زعفران و زرشک دارد و باید محصولاتی در خراسان رضوی تولید شود که باعث ایجاد شغل شود.
علی رسولیان ضمن اشاره به اینکه خراسان رضوی با توجه به اقلیمی که دارد با کمبود آب مواجه است افزود: فرآورده‌های گیاهان دارویی به علت مصرف کم آب می‌تواند در استان تولید شده و مشکلاتی از قبیل بیکاری را در جامعه تا حدودی حل کند.
وی گفت: در حال حاضر خراسان رضوی ۶۷ برنامه اجرایی صادراتی دارد و از ابتدای سال جاری تا حال حاضر استان ۱۱٫۵ درصد رشد صادراتی داشته است که در طول یک سال گذشته افزایش صادرات محصولاتی از جمله خشکبار و گیاهان دارویی را نیز به کشورهای اروپایی داشتیم و تا پایان سال جاری، صادرات خراسان رضوی باید به سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برسد.
مهندس رسولیان با قدردانی از تلاش های دانشگاه پیام نور در برگزاری کنفرانس بین المللی علوم کشاورزی، گیاهان دارویی و طب سنتی از پرداخت تسهیلات ۶ تا ۸ درصدی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای ایجاد اشتغال و حمایت از طرح‌های خوداشتغالی به شرکت‌های دانش‌بنیان وفارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور استان خبر داد و گفت: ۴۰ درصد صادرات خراسان رضوی در بخش کشاورزی است و این نشان دهنده اهمیت این بخش در اقتصاد جامعه است و اماده ایم تا این تسهیلات ویژه را به عنوان اولین دستاورد این کنفرانس در اختیار دانشگاهیان پیام نور استان قراردهیم.