حمایت همه جانبه وزارت علوم از دانشجویان شاهد و ایثارگر
حمایت همه جانبه وزارت علوم از دانشجویان شاهد و ایثارگر

وزیر علوم از حمایت همه جانبه وزارت علوم از دانشجویان شاهد و ایثارگر به‌ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی خبر داد. به گزارش یوپنا، دکتر محمد فرهادی در اولین همایش تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر ممتاز دوره دکتری که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد در سخنانی از وجود بیش از ۱۵۷ […]

وزیر علوم از حمایت همه جانبه وزارت علوم از دانشجویان شاهد و ایثارگر به‌ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی خبر داد.

به گزارش یوپنا، دکتر محمد فرهادی در اولین همایش تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر ممتاز دوره دکتری که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد در سخنانی از وجود بیش از ۱۵۷ هزار دانشجو شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، وزارت بهداشت و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و افزود: حدود ۶۰ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم تحصیل می‌کنند.

وزیر علوم در ادامه با بیان این که برخی از دانشجویان شاهد و ایثارگر بدون سهمیه در آزمون دکتری پذیرفته شده‌اند، اظهار کرد: همه دانشجویان شاهد و ایثارگر که به وزارت علوم معرفی شده‌اند در آزمون جامع شرکت کرده و پذیرفته شده‌اند . معدل همه این دانشجویان بالای ۱۸ و معدل برخی از آنان بالای ۱۹ است.

فرهادی با تاکید بر این که یکی از قشرهای برجسته اجتماع ، شهیدان و ایثارگران هستند، افزود:‌این افراد کسانی هستند که حاضر می‌شوند از جان خود و زیبایی های حیات انسانی بگذرند تا ملت بتوانند به آرزوهای بزرگ خود دست پیدا کنند.

عظمت شهدا چیزی نیست که فقط در جمع ملت ما که مسلمان و انقلابی است حائز اهمیت باشد. بلکه همه ملت‌ها باید در برابر شهیدان و ایثارگران خضوع کنند.

وی افزود: می‌توان ایثار را ارزنده‌ترین واژه اجتماعی تلقی کرد که امروز حتی در جوامع غیر دینی انسانهایی که برای دفاع از ملت جان خود را فدا می‌کنند مورد ستایش قرار می‌گیرند.

وزیر علوم با تاکید بر این که مقوله ایثار در هر دوره‌ای ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد، اظهار کرد: اگر ضرورت دیروز حضور در میدان جنگ بود امروز حضور و نبرد در حوزه علمی نوعی ایثارگری و نیاز امروز جامعه است.

فرهادی با بیان این که سیاست وزارت علوم در دولت تدبیر و امید حمایت عزتمند از دانشجویان شاهد و ایثارگر است، گفت: برای رسیدن به این هدف و توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر همه مسوولین وزارت علوم در تلاش هستند و حمایت همه جانبه از دانشجویان شاهد و ایثارگر مخصوصا در مقاطع تحصیلات تکمیلی مورد توجه قرار دارد.

وی ادامه داد: وزارت علوم با تشکیل جلسات مستمر در ستاد شاهد موضوعات مختلف را برای این دانشجویان مصوب کرده و سازمان امور دانشجویان با پیگیری مصوبات ستاد برنامه‌هایی را برای دانشجویان شاهد و ایثارگر در سال آینده در نظر دارد که امیدواریم رضایت کمی و کیفی این دانشجویان را در پی داشته باشد.