به گزارش یوپنا، نشست علمی کاربردی با موضوع شبکه های اجتماعی و اعتیاد مجازی با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان و با حضور مسوولین دادگستری استان کردستان، اساتید و جمعی از دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز سنندج در محل سالن همایش دانشگاه، برگزار شد. رئیس دانشگاه پیام نور سنندج […]

به گزارش یوپنا، نشست علمی کاربردی با موضوع شبکه های اجتماعی و اعتیاد مجازی با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان و با حضور مسوولین دادگستری استان کردستان، اساتید و جمعی از دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز سنندج در محل سالن همایش دانشگاه، برگزار شد.
رئیس دانشگاه پیام نور سنندج با اشاره به شبکه های اجتماعی و روی آوردن اکثریت جامعه به آن اظهار داشت: انسان موجودی اجتماعی فرهنگی است و بدون ارتباط و تعامل با جمع فرهنگ هم ایجاد نخواهد شد.
یعقوب احمدی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شبکه های اجتماعی محدودیت های نهادی را هموار می سازد، تصریح کرد: تمام ابزارهای ساخته شده توسط بشر، شمشیر دولبه است که در این راستا هم می توان استفاده مثبت و یا منفی داشت.
حسین محمدزاده استاد گروه جامعه شناسی دانشگاه پیام نور سنندج، نیز اذعان کرد: در تمام دنیا بحث فضای مجازی و استفاده از آن مطرح است اما از لحاظ علمی می توانند آن را هدایت و کنترل کنند.
حسین محمد زاده با بیان اینکه بسیاری از مشکلات ما ساختاری است، افزود: جرم و انحرافات اجتماعی مجموعه ای تئوری است و علت افزایش آمار آسیب های اجتماعی به دلیل فضای مجازی، زیربنایی و ساختاری است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان در ادامه این نشست اظهار داشت: فضای مجازی زمینه ساز معضلات اجتماعی گوناگون است.
رضا اعظمی با بیان اینکه در فضای مجازی باید به سوی آگاه سازی رفت، افزود: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در سنندج از پایان نامه دانشجویانی که در ارتباط با موضوع شبکه های اجتماعی و آسیب های آن باشد، استقبال و هزینه آن را پرداخت می کند.
استاد علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور سنندج در رابطه با کاهش آسیب های اجتماعی فضای مجازی، عنوان کرد: در حوزه ازدواج و زناشویی ضرورت دارد پکیج هایی توسط کانون وکلا ارائه شود.
اکبر ولدبیگی در پایان این نشست علمی و کاربردی بیان کرد: در فضای خانوادگی، کلاس درس، محافل و مجالس عمومی باید نوع استنباط مدنی را ترویج داد.