جدیدترین آمار سازمان هواپیمایی حکایت از رشد حدود ۱۰ درصدی تاخیرات پروازی ایرلاین‌های داخلی در بهمن ۹۶ دارد.

به گزارش یوپنا به نقل از تسنیم، مطابق آمار سازمان هواپیمایی کشوری در بهمن ماه امسال ۵۸۰۷ پرواز توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی در فرودگاه مهرآباد انجام شد که این تعداد ۳۱۴۶ پرواز معادل ۵۴٫۱ درصدی پروازهای تاخیردار بوده است. در دیماه ۶۱۱۰ پرواز از فرودگاه مهرآباد انجام شد که ۲۸۰۴ پرواز آن معادل ۴۵٫۸ درصد سهم پروازهای تاخیردار بود.

بر این اساس هواپیمایی کارون یا همان نفت سابق ۱۷۹ پرواز انجام داده که ۱۲۴ پرواز آن (۶۹ درصد) با تاخیر انجام شده است. این شرکت با همین عدد در صدر فهرست آمار تاخیر پروازی قرار گرفته است. هواپیمایی کارون در آذر و دی امسال به ترتیب ۶۴ و ۵۷ درصد پروازهای خود را با تاخیر انجام داده بود.

پس از کارون، هواپیمایی زاگرس قرار دارد. این ایرلاین که چندی پیش به دلیل عدم پرداخت بدهی‌هایش به فرودگاه بغداد مردم را با گرفتاری‌هایی مواجه ساخت در دومین ماه سرد سال ۶۸۳ پرواز انجام داد. ۴۲۰ پرواز یعنی ۶۱ درصد با تاخیر انجام شده است.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز در رتبه سوم بیشترین تاخیرات پروازی قرار گرفته است؛ این ایرلاین ۵۹ درصد پروازهایش در فرودگاه مهرآباد با تاخیر انجام شده است. در دیماه ۵۸ درصد پروازهای هما تاخیر داشت. هواپیمایی قشم نیز با ۵۹ درصد پرواز تاخیردار رتبه‌ای مانند ایران‌ایر دارد.

هواپیمایی آتا ۵۸ درصد پرواز تاخیردار در بهمن ماه داشت که نسبت به دیماه ۳ درصد کاهش یافته است. در رتبه ششم فهرست نیز هواپیمایی کاسپین قرار گرفته است. این ایرلاین ۵۵ درصد معادل ۲۱۶ پرواز تاخیردار داشته است.

همچنین در بهمن امسال پرواز شرکت‌های هواپیمایی آسمان، تابان، کیش‌ایر، سپهران، ماهان، ساها، ایرتور و معراج به ترتیب ۵۴ درصد، ۵۴ ، ۵۰، ۴۸، ۴۵، ۴۳، ۴۳ و ۲۹ درصد تاخیردار بوده است.