مهلت ارسال مقالات به دومین همایش ملی گردشگری در تبریز تمدید شد
مهلت ارسال مقالات به دومین همایش ملی گردشگری در تبریز تمدید شد

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی از تمدید مهلت ارسال آثار به دومین همایش ملی گردشگری، مدیریت فرصت‌ها و جاذبه‌ها با محوریت تبریز ۲۰۱۸ در این دانشگاه خبر داد.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی از تمدید مهلت ارسال آثار به دومین همایش ملی گردشگری، مدیریت فرصت‌ها و جاذبه‌ها با محوریت تبریز ۲۰۱۸ در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش یوپنا، بخشعلی معصومی با بیان اینکه علاقمندن برای شرکت در این همایش تا ۲۵ فروردین فرصت دارند که آثار خود را به این همایش ارسال کنند، اظهار داشت: ۳۰ فروردین نتایج داوری مقالات اعلام خواهد شد.

به گفته وی علاقمندان برای ثبت‌نام در این همایش نیز تا پنجم اردیبهشت امسال فرصت دارند در این همایش حضور پیدا کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه این همایش در روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت سال‌جاری برگزار خواهد شد، تصریح کرد: گردشگری، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی،گردشگری، هنر و میراث فرهنگی، گردشگری، معماری و شهرسازی، گردشگری، امنیت و توسعه پایدار، گردشگری، ارتباطات و فناوری، گردشگری، اقتصاد و کارآفرینی، گردشگری، تجارت و بازاریابی، گردشگری، جغرافیا و محیط زیست، گردشگری، سلامت و درمان، گردشگری، آموزش و دانشگاه، گردشگری، زیارت و معنویت، گردشگری، ارتباطات و دیپلماسی عمومی و گردشگری، عکاسی و سینما از جمله محورهای این همایش هستند.

به گفته وی گردشگری، پیشینه و هویت آذربایجان،گردشگری، زبان و ادبیات آذربایجان، گردشگری، هنر و موسیقی آذربایجان، گردشگری، رویداد تبریز ۲۰۱۸ و گردشگری، جایگاه فرهنگی، تاریخی تبریز از دیگر محورهای ویژه این همایش است.

معصومی تاکید کرد: صنعت گردشگری با ویژگی‌های خاص خود، صنعتی پویا با آینده‌ای روشن تلقی می‌‌شود و در زمره صنایعی است که با دانش‌های دیگر گره خورده است.

به گفته وی گردشگری برای کشورهای دارای جاذبه‌های جهانگردی نظیر ایران می‌تواند به مهم‌ترین منبع کسب درآمد ارزی تبدیل شود، مشروط بر اینکه برنامه‌ریزی صحیح و همه‌ جانبه توأم با آینده‌نگری برای آن تنظیم و اجرا شود.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: این صنعت بعد از صنعت نفت، مهم‌ترین گزینه برای درآمد ارزی در کشور خواهد بود چون کشور ایران در این موارد یک موقعیت بسیار استثنایی و ممتاز از نظر جذب جهانگرد داشته که درآمدهای ارزی هنگفتی را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ گفت: این انتخاب بر اساس فاکتورهای تاریخی، فرهنگی، دینی و مذهبی صورت گرفته است.

به گفته وی در این ارتباط کلان‌شهر تبریز توانسته است خود را به عنوان مدرن‌ترین، سالم‌ترین، زیباترین و توسعه یافته‌ترین شهر ایران در جهان معرفی کند.

گفتنی است، دومین همایش گردشگری مدیریت فرصت‌ها و جاذبه‌ها با محوریت تبریز ۲۰۱۸ را با همکاری دانشگاه‌های بزرگ کشور، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و دیگر سازمان‌های ذی‌ربط در در روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت سال‌جاری در تبریز برگزار خواهد شد.

منبع: فارس