یک مقام دولتی آمریکا اعلام کرد، مقام‌های ایالات متحده و کره‌شمالی تماس‌های محرمانه‌ای داشته‌اند که در جریان آن پیونگ‌یانگ اعلام آمادگی کرده است در مورد خلع سلاح اتمی مذاکره کند.

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند در جریان تماس‌ها و گفت‌وگوهای محرمانه میان مقام‌های کره‌شمالی و آمریکا، پیونگ‌یانگ در مورد مذاکره بر سر خلع سلاح اتمی اعلام آمادگی کرده‌ است.

به گزارش یوپنا به نقل از رویترز، یک مقام دولتی آمریکا اعلام کرد، مقام‌های ایالات متحده و کره‌شمالی تماس‌های محرمانه‌ای داشته‌اند که در جریان آن پیونگ‌یانگ اعلام آمادگی کرده است در مورد خلع سلاح اتمی مذاکره کند.

محوریت در مذاکرات در شبه‌جزیره کره، مسئله خلع سلاح اتمی‌ است و اعلام آمادگی پیونگ‌یانگ در مورد مذاکره احتمالی بر سر آن، می‌تواند نشانه‌ای از جدیت این کشور در دیدارهای پیش‌رو با مقام‌های سئول و دیدار احتمالی میان «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا ارزیابی شود.

مقام‌های دولتی آمریکا البته تاکید کرده‌اند که تماس‌ها در حال حاضر در سطح ابتدایی‌ است. به گفته این منابع، مقام‌های وزارت خارجه آمریکا از طریق هیات کره‌شمالی در سازمان ملل، با پیونگ‌یانگ گفت‌وگو کرده‌اند. مقام‌های امنیتی نیز از طریق دیگری تماس‌هایی با یکدیگر داشته‌اند.

پس از علنی‌شدن دعوت کیم از ترامپ برای دیدار، و پذیرش این دعوت از سوی ترامپ، گفته شد دو طرف در پایان ماه می گفت‌وگو خواهند کرد. این اولین بار خواهد بود که یک رئیس‌جمهور آمریکا با رهبر کره‌شمالی دیدار می‌کند.

طبق این گزارش، کره‌شمالی پیشتر به کره‌جنوبی گفته که آماده است به موضوع خلع سلاح اتمی رسیدگی کند، اما این نخستین بار است که چنین وعده‌ای به صورت مستقیم به واشنگتن داده می‌شود.

منبع: ایلنا