تنش لفظی در نشست شورای امنیت
تنش لفظی در نشست شورای امنیت

نشست شورای امنیت درباره سوریه بدون نتیجه خاص، اما با تنش لفظی شدید اعضا برگزار شد.

به گزارش یوپنا، نماینده آمریکا در سازمان ملل با تهدید دولت سوریه گفت: شورای امنیت اقدام بکند یا نکند، آمریکا واکنش نشان می دهد.نیکی هیلی با ریختن اشک تمساح برای کودکان سوری ایران و روسیه را به اقدامات کثیف در سوریه متهم کرد.
کارن پیرس نماینده انگلیس هم در سازمان ملل همچون آمریکا اتهامات علیه روسیه، سوریه و ایران را تکرار کرد و گفت: روسیه و ایران بی‌ثباتی را در منطقه گسترش می‌دهند. در پاسخ به این ادعاهای واهی نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: آمریکا و متحدانش دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم می کنند، در حالیکه حتی نمی خواهند نتیجه
گزارش هایی را که به آنها داده ایم ببینند .بشار جعفری افزود: ما از شورا می خواهیم بازرسان خود را به دوما بفرستد تا ببینند هیچ اثری از مواد شیمیایی نیست. بشار جعفری گفت: برخی اعضای دائم شورا دروغگوهای حرفه ای شده اند. با دروغ فلسطین اشغال شد. با دروغ در کره جنگ شد. با دروغ به ویتنام حمله کردند. با دروغ عراق را اشغال کردند. با دروغ لیبی را منهدم کردند و با دروغ طالبان،‌القاعده، جبهه النصره و جیش الاسلام و دیگر گروه ها را ایجاد کردند. نماینده سوریه در سازمان ملل با طرح یک سوال گفت : عجیب نیست در هر جاکه ما در حال پیشرفتیم به یک باره حمله شیمیایی می شود ؟
نماینده روسیه در سازمان ملل نیز خطاب به نماینده آمریکاگفت: شما هر جا می روید و به هر چیز دست می زنید فقط بحران به جا می گذارید. آیا می دانید چه خطری را متوجه دنیا و منطقه کرده اید ؟
واسیلی نبنزیا افزود: در نمونه هایی که از خاک دوما برداشته اند هیچ ماده شیمیایی وجود نداشته /هیچ کس هم نمی داند افرادی که در حمله شیمیایی کشته شدند کجا دفن شده اند. نبنزیا انگلیس و فرانسه را دنباله رو آمریکا دانست و گفت: شما تروریست ها را حمایت کردید و در سوریه قرار دادید تا یک دولت قانونی را حذف کنند . نماینده روسیه در سازمان ملل با بیان اینکه سیاست در مقابل روسیه و سوریه به سیاست های رویارویی جویانه محدود شده ، گفت: غربی ها می خواهند بهانه ای برای حمله به سوریه داشته باشند و به نظر می رسد که دیر یا زود این اتفاق روی دهد.